tisdag 21 april 2009

en fullspäckad dag , hej och hå .

En fullspäckad dag som denna får det gärna vara färre av . Det har varit väldigt mycket och intensivt idag . Dagen börjar med att jag stiger upp och passar på att kissa eftersom man ska försöka att inte göra det några timmar innan , och jag tänkte att en gång måste jag få göra det ! :) (ambitiös början) Jag är hypernervös inför ultraljudet .

Vi kommer iväg in till Kalmar , när vi kommer in på sjukhuset är klockan ungefär nio , och jag har tid vid halv tio . JAG MÅSTE kissa , så jag gör det och fyller upp min vattenflaska för att snabbt dricka upp den inför ultraljudet , man får ju klarare bild om man har en välfylld blåsa .

När vi kommer upp i väntrummet sitter det ett par där med en liten bebis , och mamman var gravid , hon skulle också på ultraljud , det visade sig alltså att allt var försenat , och en sköterska kom in och sa till tjejen att det var försenat och att någon läkare behövde ha maskinen . åhnej , Jag som var mega kissnödig . Det är nästan så jag trillar av soffan , så jag går och kissar igen , haha , och fyller troget upp flaskan och dricker lika mycket till , :) tillslut får tjejen innan mig komma in och jag började se en ände på det hela ! kissnödigast i världen var jag vill jag lova .

Den lilla bebisen förgyllde min stund i väntrummet , eller stund och stund , den evigheten vi satt där . Mitt i all väntan kommer det in två poliser från häktet , haha . mitt i allting , med en kvinna som var gravid , hon skulle också på ultraljud , haha , jättekul och ha med sig två personal från häktet . HAHAH ! det fick jag lite roligt åt , fast de hade ju inte utmärkande kläder direkt , men jag tror folk fattade iaf . Mohahah ! :) Det var ett gott skratt och ett sådant förlänger livet .

hur som helst så blir det ju vår tur tillslut efter att den förra gravida tjejen kommit ut & det visade sig att hon skulle ha tvillingar :) hihi .. Jag är fortfarande fruktansvärt kissnödig och får lägga mig på britsen . och får det där kladdiga kletet på magen som var kallt. och jag trodde jag skulle kissa ner mig . Haha . Hon märkte tydligt att jag var kissnödig . :) haha .

Vårt lilla barns hjärta slog jättemycket och mammahjärtat smälte , vilken befrielse och veta att barnet levde , med andreas i handen fortsätter vi ultraljudet . Vi fick se hjärnan (vilket jag inte trodde den skulle ha om man tänker på vilka föräldrar den har) , haha . Hjärtat så bra ut och magsäcken såg bra ut , lårbenen mättes och allt vad som skulle göras . Jag hade räknat ganska bra , jag var en dag längre gången än jag trott , :) haha , så det var ganska duktigt trots allt. :) Vi fick tyvärr inte så bra foton på den lilla bebisen & inget kön kunde hon säga säkert., men vi funderar alltmer på att göra ett 3D ultraljud , vi får se hur det blir med det ! man kan ju hoppas .

hur som helst så kom vi hem efter att ha varit inne på citygross och ikea en snabbis .
Jag har varit på dåligt humör under eftermiddagen , jagvet inte varför , men förmodligen astrött och sen mår jag faktiskt illa ..

efter mitt misslyckade försök till att göra en limpa bröd igår i bakmaskinen , ger jag mig på det idag igen , med köksvåg till förfogande och lite andra saker , så ska det nog bli bra . vi får se om några timmar . :) Ska bli spännande , och jag hoppas det blir gott och fint ! :) mumsfillibabba ! :) Annars får Andreas fanimej testa nästa gång , och förbannad blir jag om han lyckas . haha ..

jag måste plugga lite tänkte jag , så jag ska kolla lite på projektarbetet och försöka få det klart . Vore skönt och få det gjort minsann ..


hoppas ni har haft en bra dag !

1 st tycker till:

Kim sa...

Hej! Tack för senast, jag hoppas att du, Andreas och din familj har det bra.