söndag 31 maj 2009

skäms Jennie , Skäms !

Jag borde verkligen skämmas , jag äter inte alls lika bra när Andreas inte är hemma och lagar maten åt mig , jag vet inte , men jag tror faktiskt inte det är för att jag är lat , vilket jag är . Nej jag tror faktiskt det är för att jag är inte alls sugen på att äta ensam , Jag tycker verkligen inte om att äta ensam , och då blir jag heller inte hungrig , konstigt nog . Hur som helst så kom ju faktiskt maken min hem för en stund sen , och då hade jag minsann lagat lite mat till mig , honom & sen Robert som är här nere en stund .
Det blev kycklingfilé och ris med majskolvsbitar . Det var supergott och jag åt som vanligt alldeles för mycket . Jag lär mig verkligen aldrig när det gäller den biten , men är det gott så är det ju :) De andra gillade också maten , så det vart faktiskt ganska lyckat när jag för en gång skull lagar mat ..

Bebis är en riktig vilding idag , fast det var h*n igår också , det kanske kommer vara såhär livligt fram till förlossningen , det är ganska kul och man känner sig inte ensam direkt . Emellanåt kan det komma en sådan rejäl spark så magen nästan spricker , :) (känns det som & troligtvis kommer det också bli värre) , fast jag tycker bara det är skoj och jag blir impad varenda gång , så länge det inte gör ont så är det ju bara mysigt . I vissa avseenden älskar jag verkligen att vara gravid och i vissa är det inte alls den dans på rosor jag verkligen trodde det skulle vara . Det är väldigt mycket hormoner som ska hållas i schack och det är liksom inte alltid det lättaste att hålla de på plats kan man väl säga . :) Men samtidigt är det så mysigt och känna det lilla livet och se hur det växer dag för dag . Det är underbart ! Det är inte lätt att förstå när man inte själv upplevt det & dessutom är ju alla graviditeter unika .. Men det är verkligen en upplevelse vill jag lova , men samtidigt väldigt prövande !

Vi säger väl så för stunden , kanske klämmer till med ett senare inlägg ..


0 st tycker till: