lördag 2 maj 2009

tonåringar

Tänkte se vad andra tycker , jag tycker iaf att tonåringar idag har blivit sjukt otrevliga , respektlösa och framförallt fruktansvärt spydiga , måtte inte mina barn bli sådana .

Ett par pojkar i 14-års åldern var här utanför och vill umgås med min halvbror , men han ville inte . Tre ungj*vlar rent ut sagt sitter kvar utanför dörren och när jag säger till de att de kan gå för att han inte vill vara med dom eftersom han mår dåligt av sin allergi , så¨går de inte utan bara är spydiga så in i helv*te , och jag tycker bestämt att man inte beter sig så , definitivt inte mot någon som är äldre och inte om man befinner sig på "mitt revir" så att säga . Hade det varit jag som var hos någon annan , så hade jag ju självklart accepterat det och gått , inte suttit kvar på möblerna utanför och leker med VÅRA saker . "Amen vem fan har inte allergi" var exempelvis ett spydigt svar , Om han inte vill , så vill han väl inte , eller ?? whats the problem ?

eller exempelvis ungar som springer och gapar och vill att mamma eller pappa ska komma , när de sitter och äter . De säger till att de äter , men det spelar ingen roll , respekten blir ju inte större för det utan bara ännu mer gap och skrik . Eller slår till barn på 4-6 år för att man är på dåligt humör , Herregud ? någon måtta får det väl för fan ändå vara tycker jag , man ska behandla både vuxna och små barn med respekt , de små barnen vet inte vad som är rätt och fel utan håller på att lära sig det , och blir knappast klokare genom en smäll av en 14-åring , ( ingen över huvudtaget för den delen) , och det tycker jag att man ska veta när man är så pass gammal .

Är det inte respektlöst när en unge på 14 år gapar och lipar och gnäller om en moped , HALLÅ det är ett år kvar tills människan får köra moped över huvudtaget , Gapar och skriker om att "vi" är så jävla fattiga , bara för man inte får som man vill , det tycker iaf jag är respektlöst ..


Vart fan tog respekten vägen ? Är det så vårt samhälle ser ut ? Vart fan är vi påväg isåfall ..


MÅTTE VERKLIGEN INTE VÅRA BARN BLI SÅNNA , det ska då fan jag se till !

0 st tycker till: