måndag 27 juli 2009

Dagarna rinner iväg ganska snabbt

Dagarna går fort fram , och innan man vet ordet av det är man helt plötsligt i en ny graviditetsvecka , och bebisen växer sig större och större för varje dag som går. Jag känner fortfarande sparkar , men den lille är inte lika vild längre , antar att det är platsbrist . Men skönt att man får sig en spark någon gång ibland , vetskapen om att den lille fortfarande är vid liv och är energisk är underbar .

Jag har fortfarande svårt att äta så ofta som barnmorskan tycker att jag ska . Men jag tycker illamåendet har blivit bättre de sista dagarna , (jag har ändrat lite i "medicineringen" , tar järntabletterna om kvällarna istället) . Det kanske kan bli bättre nu då , vi får hoppas det iaf , jag måste försöka göra som hon tyckte , det är trots allt det bästa sättet för oss två att må så bra som möjligt . Jag får packa ner frukt i väskan , så jag har det med mig , eftersom jag så lätt glömmer bort att äta liksom .

Idag ska Johanna, jag & Andreas åka på marknad , det ska bli intressant och se om man hittar något , det brukar mest bara vara struntsaker man får med sig därifrån , men jag tänkte att det inte skulle bli så denna gången . Jag ska se om jag inte hittar tyger till påslakan och sådär , vi får väl hoppas på det bästa iaf , annars kan det ju vara ganska skoj och hitta på något åtminstone . Johanna visste iaf att hon skulle ha ett broderi , och hon visste minsann ganska exakt vad hon skulle ha ! :)

Jag tänkte jag skulle gå ut & äta lite frukost med min älskling , & dricka lite gott kaffe . Det låter inte så dumt va ? :) Sen ska jag slänga ut några auktioner på tradera tror jag eller ska vi ta en liten tävling på bloggen istället ? ;) vi får se hur det blir .

Vad ska ni göra idag gott folk ?
fortsätt gärna att tipsa mig om hur jag ska komma ihåg att äta ? tacksam för alla tips!

1 st tycker till:

maalin sa...

hej, eftersom jag är en trogen läsare så har jag väl rätt att fråga vad jag vill ?? BRA, jag undrar helt enkelt hur länge du och andreas var tillsammans innan ni fick veta att det fanns en bebis i magen ? =) puss maalin