fredag 24 juli 2009

Varför är det såhär? [Varning för gnäll!!]

Jag har som ni ser i rubriken varnat för gnäll , för det är ungefär vad detta inlägget kommer gå ut på . Jag har en dålig dag idag , och smittar som vanligt över det på alla andra i min närhet . JAG VILL INTE GÖRA DET ! jag vill verkligen inte förstöra för min nära , men det blir ju bara så känns det som. Det är ungefär vad jag gör , och har gjort idag . Orsakat problem .

Jag vaknade , ganska utsövd faktiskt , ett litet tryck i magen (det börjar bli vanligt, tror bebisen börjar bli stor nu och har för lite utrymme helt enkelt) Jag kan inte resa mig ur sängen själv , :O så Andreas fick hjälpa mig upp , sen brakar väl helvetet löst . Jag är irriterad mestadels , ber Andreas gå ut med hunden , han gör inte det , så jag går ut med honom . En liten morgonpromenad har väl inte skadat någon . När vi kommer tillbaka jag & Gere , ber jag Andreas sätta på han kragen , som förmodligen inte hörde mig eftersom han pratade i telefon . Jag börjar duka fram frukosten , och under den tiden har Gere hunnit riva lite i såret på läppen , Grattis. 1-0 till mig .
Jag tar på Gere kragen och han hatar mig för det och tjurar som fan på mig . Jag dukar fram frukosten , och det blir en relativt lugn frukost trots allt , jag har ont i ryggen och det trycker fortfarande i magen . Häller upp mat till Gere och ställer mig sen och plockar ur diskmaskinen , med en j-vla ryggvärk rent ut sagt . Trotsar mig själv såklart , för jag blir så förbannad på mig själv att jag inte orkar , jag blir verkligen arg för att jag håller på att försoffas ungefär . När jag plockat ur den där förbannade diskmaskinen , så ska jag ju plocka in lika mycket också , 2-0 till mig , med ännu mer ryggvärk ställer jag mig och plockar in all smutsig disk . Inser att en plåt dessutom måste diskas också , med rejält ingrodd potatisgratäng SÅKLART! 3-0 till mig !
Jag häller ut vattnet som stått i plåten , som var ganska äckligt med matrester i , Häller det mesta i vasken , men missar ju såklart också , så jag häller både på mig själv och på golvet . 4-0 till mig.
Jag försöker hålla tålamodet uppe och vägrar att ge upp , (här tycker jag Andreas borde kommit och tagit det ifrån mig och sagt att han skulle göra det, men hur i hela friden ska han veta vad jag gör i köket , och hur i hela friden ska han kunna veta att jag vore tacksam för hjälp just där , just då ! ) Jag säger ingenting till någon hur förbannat ont jag har , och jag gör bara det jag ska , ju argare jag blir desto mer stänker jag ner i köket . Tillslut är den där plåten diskad , och Andreas kommer i perfekt timing , och ställer en fråga . (jag minns inte ens vad det var för fråga längre, så blockerad var jag) Jag vet bara att jag svarar han fruktansvärt tjurigt , och han blir såklart stött & går därifrån . Han ryter till någonting som jag inte heller lyssnar på , men antar att det var något om att han ska sluta fråga mig saker.

GREAT , 5-0 till mig , och jag har fått Andreas förbannad också . Visst är jag duktig ?

Jag blir så trött på mig själv , varför i hela friden ska jag vara så fruktansvärt envis , och varför i hela friden ska jag vara så förbannat lättirriterad .

Allt slutar med att jag ger upp , och känner mig totalt misslyckad och värdelös . Stänger in mig i sovrummet och gråter hejdlöst . Jätteroligt och klockan hann knappt bli tolv innan jag hade brytit ihop . Det måste vara underbart att leva tillsammans med mig . tycker ni inte ?

Jag säger iaf förlåt till Andreas , det var verkligen inte min mening att reta upp honom , bara för jag har ont och är så inih-lvetes envis. Han kommer in till mig och kramar mig , fastän det är jag som varit dum . Min älskling , han är underbar ! Tack för att du finns min kärlek!

Låter som en härlig dag att möta , Jag sitter i sängen nu , och vill allvarligt talat inte kliva ur den nå mer idag . Men jag orsakar väl problem om jag INTE kliver ur sängen, vad vet jag . Det kvittar ju eftersom jag skapar problem vad jag än gör . Hejja mig , hejja mig !

jag har hällt upp ett stort glas cola , som jag hade tänkt att dricka , kanske får en sockerkick som gör att jag blir lite gladare .

0 st tycker till: