onsdag 16 september 2009

Hemma i lugn och ro .

Oh Hej & hå . Ingen bebis kommen ännu trots min ganska energifulla dag , som ännu inte är slut för den delen , den har förmodligen ännu mer att erbjuda .

Förlåt Liw för att du fått vänta så länge på uppdatering från BM , ihikhik men nu så . SF måttet hade ökat 2 cm , så jag låg nu på 37 tror jag , (jag tror det blir en pojk nu med andra ord, de brukar ju spurta iväg sådär på slutet sägs det) Jag har från plusset gått upp 15 kilo & hjärtljuden var superbra . Det var inga snabbare slag , såbråttom ut har den nog inte iaf ! Haha . Och det vet vi ju att den lill* inte har , eller hur ! ketukmeje

Nu har jag & mamma varit & storhandlat , ganska skönt & ha det gjort så man har det mesta hemma , och man är säkrad för denna månaden ut & förhoppningsvis lite till. Mina planer krossades totalt idag , då det inte alls blev som vi hade tänkt . Men mor min kommer med snygga räddningen såklart & det var ju alldeles utmärkt att få spendera lite tid med henne , jag älskar när vi får tid bara hon & jag , det är bland det bästa jag vet . Vart vi än befinner oss , om det så är ute i naturen med jyckarna eller mellan hyllorna på kvantum . jelir Jag älskar min mamma , massvis!

Det blev en tv för vår del idag istället för imorgon , så Andreas & hans bror dyker väl upp om ett tag med en ny platt-tv för vårt lilla hem , vi får hoppas att det går bra när den skaupp så vi kan kika på idol på en bauta-tv ! menari Det blir skoj , jag slänger självklart ut en bild ikväll eller imorgon på tv:n .

Har varit busig idag & köpt ännu mer garn , ÖB hade ju billigt sådant , så jag köpte lite . Det lär ju bli lite fler projekt får vi hoppas ,och det verkar som att jag inspirerat min lilla mamma , för hon köpte stickor & garn också . Skojjigt va ? Vi kanske får lite stick-stunder tillsammans också , med massa bebismys framöver . Hela hösten & vintern har vi framför oss! min fina mamma & jag ! Igår stickade jag lite , jag har börjat om med tossorna eftersom jag inte lyckades så jättebra sist , men man lär sig & det är bara att ta nya tag . Det är tur att bebisar inte har så stora fötter , hihi . Lyssnade en hel del på ljudboken som jag tidigre nämnt , den är ju sjukt bra & man kan inte sluta lyssna . Insåg halv ett inatt att jag borde nog pausa & lyssna vidare idag istället , för jag höll på att somna . Men man blir ju så spänd på att få höra mer !

Nu ska jag in till Elin & tävla lite hade jag tänkt , och sen kika runt på allas bloggar , som jag förståss inte hann imorse .



2 st tycker till:

Bibbi sa...

Jag vet Gumman, men vi har väl haft det gott idag , du o jag. =))

Tack,för dom stunderna jag får alldeles själv med dej. Dom är värda så mycket.

Älskar dej, puttisnuttan.
Puss.

Liw sa...

Haha, ja han vill väl det :)

Som jag väntat på denna uppdatering ;) Nä då, men vad skönt att allt såg och hördes bra :)
har pluggat mest, men vi har även hunnit med en jätte skön tur i skogen alla tre och handlat lite onyttigheter inför kvällens TV maraton :) Först IDOL, som sänder från Umeå idag, och sen True blood :P

Ny tv alltså, här kom M hem med en när vi flyttade in i juli, helt sjukt stor om du frågar mig, men det är ändå "bara" en 40"...

kram kram