torsdag 12 november 2009

Efterlyst - Vart är världen påväg ..

Jag kollade på efterlyst igår , och det handlade om diverse brott såklart , som vanligt ! En sak är ju ganska sjukt tycker jag , men det är inte förvånande . Jag tycker brotten blir värre & värre , och folk blir mer & mer härdade . Egentligen är det ju helt sjukt att så många utsätts både för det ena & det andra , våldtäkter exempelvis . Det sker ju hur många våldtäkter som helst ute i landet varje dag , och man blir liksom nästan lite van vid att det händer . Har det alltid varit såhär mycket våldtäkter i vårt land ?

& förre veckan på efterlyst var det en gammal tant som blev överfallen i sitt hem . Två personer hade tagit sig in hos damen & slog henne bland annat då hon inte plockade fram 100 000 eller var det nu var . När hon inte gjorde det tog de med henne så hon fick tömma sitt konto & ge dom pengar . Det är helt sjukt , och veckan innan det var det någon som tagit sig in hos en typ 87-årig gubbe & misshandlat honom (detta ledde till att han dog.) Hur i hela friden har man ens mage att slå en äldre försvarslös person ? empatin är vart ? Detta är inget som förvånar mig , men jag tycker det är riktigt hemskt .

& en sak finns som en gemensan nämnare vid signalementet! Gissa vad det är ?

3 st tycker till:

Nattus-kna sa...

mörkhyad, tal med brytning ..

Kulturkamp sa...

hmm... läs mitt senaste inlägg på bloggen om ett riktigt lågliv som dömts för våldtäkt, grov kvinnofridskränking samt mord nyligen.

fabulousangeliqa sa...

kvinnovåld över huvudtaget ökar, och det är hemskt! våld i allmänhet, inte bara mot kvinnor såkalrt. men det är nog mestadels därför jag har så svårt för religioner överhuvudtaget - för oavsett vad så "tillåter" många religioner kvinnokränkning och våld. Och det i min värld är inte okej. Jag önskar att vi kunde leva i ett samhälle där religion inte existerade. Ger men fan på att det är roten ur det onda, i de flesta fall.