torsdag 31 december 2009

Gott nytt år

Nu önskar jag er kära läsare ett gott nytt år , det ska iaf jag försöka få . Ett helt nytt fräscht & oförstört år . Tillsammans med familjen ska vi inviga Vidars första nyår , med god mat & fina raketer . (vi får hoppas han är vaken & att han inte blir rädd)

Jag har inga nyårslöften detta året heller , och tänker inte skaffa mig några eftersom de nästan är till för att brytas . Men som en bra start på det nya året kan man ju försöka göra sitt yttersta för att mina nära & kära ska trivas så bra som möjligt . Jag ska försöka göra vad mitt samvete tillåter mig att göra och lyssna till mitt hjärta . Det är väl det enda tips jag kan säga , lyssna till ditt hjärta , det är oftast det bästa .

Jag ska ge min son en perfekt start på livet , hans första år ska bli jättebra & jag ska göra så gott jag kan för att det ska bli helt perfekt . Jag ska njuta av det första året som mamma , (och självklart resten av åren också). Jag ska dokumentera hans framsteg (bättre än vad jag gjort innan) & uppdatera hans lilla bok . Jag är till för det lilla charmtrollet, det är min uppgift i livet att ta hand om honom som den lilla prins han är .

Jag ska också försöka vara en bättre sambo/flickvän . Jag är inte alla gånger så jättebra , (haha) Jag kan vara ganska jobbig & främst mot Andreas (& min mamma.) Han förtjänar inte alltid min dåliga attityd , & även om han gör det ibland så kan jag tycka att jag är lite hård ibland , så det ska jag väl försöka göra bättre detta året . Ni kan ju tänka er hur hans förra år var , Gravid hormonstint sambo . (haha)

Nu kan detta tyckas vara former av nyårslöften & okej det kanske det är , men jag säger att det inte är det för att de inte ska brytas sengihnampakgigi Jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR .
Och framförallt ett stort lycka till åt Annica , hon ska genomgå en stor förändring & jag hoppas verkligen att det kommer bli bra . Du är en fin mamma & en fin människa , glöm inte det !

3 st tycker till:

Annica sa...

gott nytt år på dig me stumpan!!!!

ne inte ett glas vin, men om jag tar 2 eller tre, då kanske.
man har ju inte druckit nått på ett tag så man lär väl va försiktig, hihihi
kram

Tova sa...

Gott nytt år på dig med :)
ska bli ett riktigt spännande år även för mig, väntar ju min första son nu i januari och precis som du säger vill man ju att hans första år ska få blir så fantastiskt som möjligt :)
kramar!

Anonym sa...

Hur gammal är din pajk? Min son är 7 månader. Nu vill jag ha fler, haha.. Men det är heeelt rätt detdär med gravida flickvänner.. Man är inte allti så himla schysst.... (a) hehe.. Nästa gång kanske man tänker lite mer på det. Kanske... hehe. kram! Annelie ( DONKENS.blogg.se )