söndag 14 februari 2010

Söndag söndag , du slappiga dag !

Alla mina dagar är egentligen slappdagar , så jag ska väl inte påstå något annat , men söndag är den dag i veckan som är en godkänd slappdag eller hur? Idag har vi inte gjort någonting , precis som det ska vara . Vidar har ätit en halv burk majspuré , och ett par skedar päronpuré till efterätt , han klarade sig med det vid den måltiden och lekte för fullt här . Vår lilla prins växer så det knakar och man hinner knappt med . Han fick en omgång bröstmjölk nu och somnade som en stock . Jag tycker hans rutiner har blivit mycket bättre nu , och han sover och äter stadigare tycker jag .

Såhär kan en dag se ut ungefär :
10.00/10.30 - Mat (bröstmjölk) & stiger upp och kikar på barnprogrammen .
12.00/12.30 - Mat (bröstmjölk) och sovdags
14-00 - Vaknar
14.30/15.00 - Fast mat och eventuellt kompletterat med bröstmjölk
17.00 - Lite bröstmjölk och vila
18.00/18.30 - Vaknar
19.00 - Bröstmjölk
20.30/21.00 - Lite bröstmjölk och vila , ev. sova för natten
22.00 - Vaknar en stund
22.30 - Sova för natten och lite bröstmjölk (Han somnar så gott som alltid intill bröstet om nätterna)
Under natten sen äter han nog 3 ggr ungefär .

Hur ser era rutiner ut om dagarna ?

Idag köpte Andreas Dublo-lego till Vidar , han är själv galen i lego därav anledningen troligtvis ! :) Men det är ju jättebra med lego minsann , fast det dröjer väl ett tag innan legot kan användas av Vidar . Vi satte honom i lego-lådan , och gissa om han tyckte det var roligt . Han blev arg när vi tog upp honom ! haha . Filmade lite, ska se om jag inte kan slänga in den lilla filmen , (om den blev bra) annars kommer lite foton senare .

Just nu kämpar jag med att få upp alla mina foton på Vidar som ska framkallas, och det är inte några alltså . Hej och hå , ska skicka efter 2 förstoringar också . Det blir nog bra , får visa tavlorna som kommer bli sen .

Agge har bokat sina tågbiljetter nu också , så hon kommer till mig på lördag , gissa om vi ska mysa jäärnet ! ;)


3 st tycker till:

Emma sa...

Eddies Matdag idag:

7:00 Välling
9.00 Gröt på 1 dl vatten och pulver till lagom konsistens
12:00 1 stor burk med matpure, 1/2 stor burk fruktpure
16:00 1 Stor burk med matpure, 1/2 burk fruktpure

Resten av kvällen / natten blir nog så här:

19 välling
02 välling

Brukar se ut så här oftast och dåliga dagar hoppar vi matpure & tar bara välling !!!

mvh emma

Om Misstive sa...

Wow Vidar verkar sova jättebra ju! Vad härligt :) Och vad kul att han tyckte om legot.
Hoppas ni har en fin alla hjärtans dag!

Kramar!

Emma sa...

Ja det håller länge gör det så det är bara och köpa hem värre med pure det klarar sig bara nån dag.