söndag 26 juli 2009

Inte mycket bloggande idag inte .

Jag slänger in ett inlägg här nu ikväll,är ganska trött, så strax ska jag sova tror jag .
Iallafall lägga mig och läsa en stund. Andreas kom hem vid fyra-tiden igår (eller imorse), och det var lite svårt & sova när han kom hem , eftersom han så gärna slutar andas emellanåt , eller det låter så iaf . och jag tycker det är så otäckt , han gör bara det när han druckit , andningen blir så ojämn . Det gick och somna tillslut trots allt , och jag var ganska belåten att maken min trots allt hade kommit hem helskinnad , :) dock utan mobil . Den lyckas han alltid tappa bort , det visade sig lite senare dock att han gett den till en kompis just för att den inte skulle försvinna , :) Smart drag babe ! (jag är imponerad) ;)

På förmiddagen blev det lite pizza med Andreas, Johanna, Anden , Jensen & Robin .Det var finfint , och välbehövligt . Det tycker jag alltid jag har gjort mig förtjänt av när jag äter . :) Lite väl ofta kanske , men gott är det . Efter det knallade vi in en snabbis på ICA och köpte lite godis . Johanna & jag behövde det eftersom vi skulle vara jätteduktiga , vi smällde upp hennes symaskin och sydde lakan till barnsängen :) okej Johanna sydde & jag förberedde tyget och klippte och massa sånt . jag är ju inte speciellt haj på att sy rakt :) men det var ju Johanna , så det gick ju bra ! :) Hon är så snäll . Det blev fyra lakan , och fler ska det bli minsann , vi ska ju sy påslakan och sånt också . Men det blir nästa gång . Vi har sytt lite tvättlappar också , men fler ska det bli .

Efter vår lilla systund bestämde vi oss för att maskera upp barnrummet så att vi hade det gjort till den dagen vi hade tänkt att börja måla . Sagt och gjort så ger vi oss på det där , spacklar litegrann till och sådär , förbereder allt inför målningen . Och hör nu och häpna , när vi gjort det bestämmer vi oss dessutom för att måla idag . Jaa ! :) Det gjorde vi minsann , vi målade hela rummet , men måste nog måla en gång till , så Andreas ska ringa hyresvärden imorgon och se till att vi får en ny burk färg . :) Japp japp . Så snart är det färdigmålat helt , så ska vi snart kunan börja inreda inför lilla bebisens ankomst . På onsdag ska vi till ikea & köpa skötbordet och så där . Alla "stora" saker finns hemma efter onsdag , så är det bara lite småplock kvar . Ni ska snart få se hur det blev , både före & efter bilder såklart . Visst är det spännande ?

Andreas var inte alls sugen på att måla idag , så han slapp minsann . Han har legat med min dator i knät och shoppat massvis med barnsaker istället , den galningen :) Så han köpte bärsele och hoppgunga och lite sådär , så det mesta sånt är fixat också . (bilder på det kommer också sen när vi fått hem det)

nu har ni fått en liten uppdatering om min dag idag , och förstår säkert varför inte jag kunnat blogga en massa . Imorgon blir det marknad för min och Johannas del , jag vet inte riktigt om Andreas skulle med . Så efter Johanna jobbat klart drar vi till tingsryd .

Nu är det dags för tandborstning , läsning och sen sova litegrann . Jag är väldigt trött i ryggen nu .

Hoppas ni har haft en bra dag !


0 st tycker till: