måndag 23 februari 2009

Sinnesjukt

Det är helt sanslöst hur jag har förändrat mig på bara några dagar . Imorse när jag klev ur sängen och kom in på toaletten blev det svart och jag trillade in i väggen . Då blir man lite nojjig och undrar vad kroppen spelar en för spratt . låg/högt blodtryck ? Järnbrist ? Ingen aning .

Jag har varit på apoteket idag , och köpt järntabletter & åksjuketabletter . Järntabletterna för att ta bort eventuell järnbrist som ger yrsel, huvudvärk och trötthet . Åksjuketabletterna ska förhoppningsvis ta bort illamåendet som jag ständigt går med hela dagarna .

Idag stannade jag hemma från praktiken och det lär bli så imorgon också , jag måste försöka repa mig nu , så jag kan kasta mig in i det där som jag tycker är det roligaste som finns , barnen och förskolan . Jag trivs ju verkligen som fisken i vattnet , men ingenting blir liksom roligt nu när jag mår som jag gör .

Det tar på psyket får jag lov och säga och vara sånhär , för jag vill inte vara så vek. Jag vill vara stark och pigg och glad. Men jag är allt annat förutom pigg och glad. Förhoppningsvis så blir det bättre nu om jag får upp järnet igen . OM jag nu får upp det .

Jag stod inne på toaletten nyss när jag borstade tänderna och såg min extrema påsar under ögonen , :O Hur kan de finnas där när jag sover mer än jag någonsin gjort . Jag tycker jag gör inget annat liksom . Kanske därför för den delen , men jag kan liksom inte göra något annat .

Jag går snart in i vecka elva , kan det inte gå över då ? Snälla !

Någon som är sugen på och ta del av mina graviditetshormoner ?? delvis för att underlätta för mig , men också för att det kan vara ganska roligt ibland , om man kan styra över det själv . Tro mig du får kort stubin , men du får oftast som du vill . Det kanske dock beror på min vänliga tillvaro , eller emellanåt iaf !

2 st tycker till:

Anonym sa...

Har du köpt järn tablettena Niferex gumman? i vecka tolv brukar de lugna ner sej, just illamåendet iaf. Puss

Malin Khazaal sa...

jag tar gärna lite grav-hormoner....