tisdag 7 april 2009

En underbar dag som denna ska väl inte vara negativ

Hej hopp i lingonskogen !
Idag fick jag ett underbart sms på morgonen av en god vän till mig. Hon berättade för mig att jag hade en underbar dag till mötes när jag vaknade . Faktiskt så blev jag underbart glad av detta gulliga sms , tänk så lite som kan göra så mycket och hon vet hur man får mig på fötter , det bara vet hon. Med hennes fina inställning till dagen så kliver jag raka vägen upp ur sängen , (knappt trött- eller förträngde jag det med lycka) . Jag smäller på en kopp kaffe till mig och lilla mig , som måste äta & dricka allt jag dricker , men jag tror minsann att du gillar kaffe ! :) haha . Jag knycker till mig min lilla vovve och smiter ut en liten sväng , och precis som hon sa så var vädret underbart . Gere och jag går en liten runda och myser i morgonsolen ..

Jag var faktiskt inte motiverad alls av att gå till skolan idag , jag tycker bara det är drygt . Men jisses vad hon kunde omvända mig , :) Dagen blir inte så lång och jag klarar mig hur bra som helst idag .

Jag kom på mig själv i tanken att hur glad jag än är idag så är förmodligen inte alla andra jag kommer möta idag det , tyvärr! synd , för de tappar ungefär hälften av allt om man är negativ , tyvärr kunde jag inte låta bli tanken att det faktiskt är så . Men tänkte samtidigt att det kvittar för den delen , för jag är ju glad och det är ju med mig själv jag ska vara hela dagen & hela livet för den delen .. :) eller hur ?


igår fick jag lite pluggat iaf , skickade iväg ett arbete till min lärare i psykologi B , så det har jag gjort färdigt iaf , (skönt & slippa fundera på det , för nu kommer det nytt). Sen idag ska jag försöka göra lite projektarbete & historia . Det är två saker jag måste göra . och behagar vädret så kan jag minsann sätta mig ute tillsammans med min lilla minigris Gere ! :) (han är egentligen hund som sagt)

Visst är det härligt att få vara lite positiv , hoppas det håller i sig minsann ! :)


Ha en underbar dag gott folk , för det ska jag minsann ha !

1 st tycker till:

annica sa...

hihihi ja så har jag oxå tänkt, men ne vi säger att det e bebis och inga gaser, hahhaa.
det e otroligt mysigt!
första barnet så kände inte jag nått först typ vecka 17, men man lär sig nog efter några st, hihi
ha en toppen dag tjejen!