fredag 10 april 2009

Långfredagen

Idag är det såkallade långfredagen , det är den dagen man ska gråta för jesus som en tjej i min klass uttryckte sig. Jag gråter dock inte för jesus. Jag sitter här och lyssnar lite på skivor ur Lundell-boxen , det är många låtar man finner sig själv och sina känslor i , det är ju så med Ulf Lundells , och det är därför jag älskar honom så mycket som jag gör ! :) Säga vad ni säga vill , men jag älskar honom. ( hans röst är ju inte fyskam heller , mumsfillibabba )

Jag tänker väldigt mycket , jag förösker bearbeta , men jag tycker inte att det går så bra. Jag vet inte varför jag har så svårt att bearbeta vissa saker , jag tror helt enkelt att det gör för ont . Det värsta är att jag vet att det kommer fram förr eller senare , och jag måste fightas med det . Änsålänge förtränger jag en hel del och det känns liksom som att jag måste göra det för att klara av allt . Det kanske är så att jag bearbetar bit för bit , utan att riktigt märka det ? Jag vet inte ! Det jobbigaste är att jag har massa tankar om hur det kommer att bli om jag inte bearbetar det , tänk om jag får en depression ? tänk om jag blir jättesjuk efter att jag fått mitt barn ? det vill jag inte . Jag vill inte ha den där stora stora sorgen där då . Då vill jag att den ska vara färdigbearbetad , men hur fan gör man ?

Saknaden kommer alltid vara sjukt stor och det kommer alltid göra ont , visst det vet jag . Men det gör förjävla ont nu , och jag vet inte om det ska göra såhär ont . Jag är rädd ..

Nog om det , hela min dag blir förstörd annars ! :(




Jag var hos barnmorskan igår , jag gjorde en såndär glukosbelastning , det var för det första asäckligt och dricka sockerlösningen med "citronsmak" , satan så söt den var . Så söt att man inte ens kände smaken av citron typ. Därefter skulle jag sitta i två fucking jävla timmar & bara glo . Mamma kom och satt med mej , :) vilken tur jag har en mamma som är så lojal ! :) Vi fördrev tiden med massa skitsnacka och korsord . Mina värden var hur bra som helst , och ingen graviditetsdiabetes här inte minsann , ganska skönt & veta .

Efter vår visit på barnmorskemottagningen så bestämde vi oss för att köpa hem massvis med frallor och gott pålägg och käka en god frukost . Det jobbigaste var att när vi var inne på ICA fick jag kallsvettningar och mådde skitdåligt , jag blev yr och helt knasig . Men det var ju solklart att det var vätske och födobristen , så jag drack lite loka och det blev aningen bättre , men vi fick kasta oss hem och äta frallor , och gissa om det var gott . och gissa om jag åt , :) haha , tre frallor tror jag att jag åt. mumsfillibabba ! :)


På kvällen kom mamma och dom ner , och Kim cyklade upp till oss . Vi grillade lite och hade jättetrevligt , det är sådana kvällar som uppskattas , Jag blev dock lite trött på slutet och slängde mig i soffan , uschannamej vad tråkigt när man blir trött så ofta . Men jag hängde med en bra stund . Drack till och med en öl också , :) Carlsbergs alkoholfria öl är superduper goda . :) testa dem om ni är sugna på öl , det är ju så gott till grillat . De tror jag till och med jag kan dricka efter graviditeten också . så goda är dom minsann .

Nu ska jag byta skiva i dvdspelaren och göra mig en smörgås tror jag . & kika in i badkaret och se så inte Andreas somnat igen , imorse kom jag in i badrummet och ser min karl ligga och sova i badkaret , fyllt med vatten ! Tur att han är så tjock och stor , han hade ju kunnat drunkna ! :O





Ha en bra dag allesammans .
Och glöm inte bort att ta hand om varandra !

1 st tycker till:

sofie sa...

haha så har micke åxå gjort men han var med näsan vid vatten ytan haha blev livrädd :D