måndag 11 maj 2009

,,,,,,,,,,,,,,,

En måndag är alltid en måndag , en slitsam dag , man är mycket trött , eller det är jag ju varje dag , så det är kanske inte bara just för det är måndag . haha !

idag har jag varit litegrann i skolan , inte gjort så mycket , redovisat litegrann och inte mycket mer än så , Jo jag svarade på lite frågor om flyktingar och lämnade in till min lärare , som jag tydligen missat ngn gång , sånt som händer ! :)

efter det så knallade jag bort till min gamla praktikplats och hälsade på , och gissa om det var ett kärt återseende , jag saknar de mycket faktiskt . Jag hade inte direkt tackat nej till ett jobb där om jag ska vara ärlig , synd bara att jag inte bor i närheten längre , men när körkort och allt sånt är fixat så är jag fit for fight igen och då ska jag försöka plugga lite montessoripedagogik och kanske grejja mig ett jobb där , det hade varit hur bra som helst . synd bara att det inte riktigt är så enkelt , men kan nöja mig med att hälsa på sålänge ! :) haha

sen bar det av uppåt stan där jag träffade flickan , vi skulle bowla lite minsann , så vi går ner i bowlinghallen och spelar en timme ungefär , HON VANN ! haha , men roligt hade vi ! efter det så gick vi upp till sibylla och införskaffade oss lite mat , och sen en snabb vända på biblioteket , sen åkte jag hem med tåget .

En ny bok i handen som är redo att läsas , fast Okej jag erkänner , jag har läst denna boken innan , för 7 år sen kanske, men minns att den ska vara bra , så jag ser om jag tycker den är lika bra ! :) Den är otäck , fast bra om jag inte minns fel . Så nu strax ska jag lägga mig och läsa en stund , :)

Tonny kom minsann på besök idag också , de skulle visst tatuera , men tror faktiskt de sover bägge två ute i soffan ! :) haha . Om jag känner de två rätt , så stämmer det jag precis säger ! :) Det är trevligt med Tonny-besök , träffas ju inte så ofta längre och man saknar honom fastän han inte vet at tdet kan vara chili i oliverna , :) Han är lite smått efterbliven , men det gör inget . HAHA !



Vi har ringt till personalen på hemmet där mormor "bor" , och det hade varit ganska lugnt idag , det är skönt och höra för igår hade hon varit riktigt aggressiv och skitförbannad . Det är skönt att hon iaf inte får ut ALLA sina krafter på att vara arg . Min lilla mormor , hon är så modig och kämpar på. Vi ska ner imorn igen . Jag är fortfarande orolig för henne dock , och jag önskar att världen vore mer rättvis emellanåt faktiskt . Jag hade kunnat ta mycket av den här smärtan SJÄLV om bara hon fick slippa känna som hon känner , jag skulle göra allt i min makt om jaghade kunnat för attta bort det onda . Jag älskar min lilla kärlekstanta , och längtar tills imorn , bara lite gos och mys kan ju uppmuntra litegrann kanske !

Jag älskar dej lilla mormor!

2 st tycker till:

emelie nordmark sa...

hoppas det får en trevlig dag med din mormor , ens mormor kan verkligen ge en så enormt mycket kärlek.

fabulousangeliqa sa...

hälsa farmor från mej då! Puss AGge