söndag 17 maj 2009

☼ Söndag

Idag har det varit en ganska bra dag minsann . Jag har fått vår lägenhet städad , jag har fått tvätt tvättad , jag har fått brödbullar bakade . Det låter väl inte speciellt dumt det inte !?

I fredags åkte jag till min käre far , Andreas skulle ner till emmaboda på det där "dagen-före-strippen-stohejjet" , jag vet inte vad det ska vara bra för , bara massa poliser och grejjer . Hur som helst så kom min käre far och hämtade mig på kvällen , och vi åkte hem till dom . Där hemma käkade jag lite kycklingpaj , och mös med barnen . Love & jag spelade lite Emil i Lönneberga , :) Och jaa , jag erkänner , han var duktigare än mig på det där . :)

Lördagen spenderades hemma hos pappa också , iaf till eftermiddagen , först blev det holmsjö och lite biltankning och glassinhandling , sen bar det av hemåt och hämta upp maken min , vi tog oss en tripp till Orrefors minsann , för att besöka min mammas kusin Sven och hans hotell för en hejdundrande kalasmåltid , THAIMAT ! :) mumsfillibabba vill jag lova . Det var nog första gången vår lilla bebis fick smaka på thaimat , och definitivt inte den sista kan jag upplysa folket om , :) Det är finfint med thaimat , särskilt hos Sven .
Efter vår underbara middag som min far förövrigt bjussade på , så åkte vi hem och la oss på soffan , rejält trötta . Vi somnade som stockar båda två ;) Robert var på besök också , vi kollade på film på kvällen , två American Pie filmer , Bandcamp och the naked mile . Fast jag somnade under sista filmen , :) Jag var ute igårkväll och plockade mig en bukett liljekonvaljer också , så gott luktar det i mitt kök ! :) mumsfillibabba ! Liljekonvaljv och nybakta frukostbullar ! :)

Lite jobbigt har det också hänt denna helgen , men jag tror vi låter det passera och försöker tänka framåt istället , det är ingen idé att gå och fundera på tråkigheter . Vi får lösa det tillsammans , vi som är berörda av det !

På tisdag är fröken Jennie ledig , och då ska det förmodligen bakas ännu mer , och sen ska jag göra (om jag inte hinner ikväll) min psykologi uppgift . förhoppningsvis kommer min kära Natalie på onsdag , det ska bli ett kärt återseende vill jag lova , jag har saknat henne , (eller jag saknar henne nu också förståss , ) otroligt mycket . Underbart !:)

Hur har er helg varit ? Har den varit bra !

3 st tycker till:

Emma Johansson sa...

Svens thaimat är bäst ;D Så otroligt gott, åt där för ca 2 veckor sen.

Emma Johansson sa...

Javisst :D Det är bara bra. hur är det med dig då?

Emma Johansson sa...

Jo, det får du göra :) När kommer den? Jo ryggont när man väntar bebis hör nog till:)