tisdag 16 juni 2009

Mammas lille gris har blivit lite sjuk :(

Vi var ju ute och gick igår , vi badade Gere i sjön som ligger en bit ifrån där vi bor & när vi väl skulle gå hem så kom självklart massa regn . och igårkväll så var Gere ganska konstig ,han gnällde till ett par ggr och ville bara vara nära oss hela tiden , han hoppade upp i sängen och tryckte sig mot mig och sånna saker .. Och lade sig nere vid Andreas fötter när han satt vid datorn . Något var konstigt , vi trodde ju först att det var något han gjort sig illa på , men det var det inte verkar det som för tillfället .

Vi tror att han har fått vattensvans (jaa det finns tydligen någonting som heter så, jag tänker på vattenskalle när jag hör det , men det har inte alls med saken att göra haha) , det är en inflammation i bindväven i svansen , det är tydligen ganska smärtsamt , en del hundar kan varken gå ,kissa eller sitta . För Gere verkar det inte vara så farligt som tur väl är , men det är väldigt obehagligt för honom , det märks . Det ska gå över efter någon dag , och det hoppas jag verkligen det gör här också , för det är verkligen inte roligt för honom :( Han ligger här nedanför soffan nu i sin bädd , med en fleecefilt över sig . De ska hållas varma och torra så går det över fortare . Och inga långpromenader får det heller inte vara idag , typiskt eftersom det är ganska fint väder . Det viktigaste är dock att vår lilla minigris blir frisk . jag tycker så synd om honom när han inte mår bra :(

Se så fin han är vår lilla gris .




0 st tycker till: