tisdag 16 juni 2009

Allvarligt , har jag inget liv eller...

För mig känns det som att hela bloggvärlden står still , det är skitdrygt här vid datorn . Jag måste nog hitta mig något annat & göra än och dryga vid min laptop , det finns ju inte många som får bloggvärlden att rulla direkt verkar det som. Menar ni att ni har ett liv utanför datorn ? :O Haha .. (det var ett skämt )

Nu väntar jag på att vår fiskgratäng ska bli klar , så vi kan käka lite "lunch" , ( ja , lunch efter klockan två , inte så normalt kanske ) , Det är finfint med fisk och det är bra för lilla bebis också , :) så det så .

De ringde från folktandvården precis också , och jag får komma dit imorgon istället för nästa tisdag . Kan ju vara skönt att få munnen fixad innan helgen , jag har så ont i mitt tandkött . :( uscha . men förhoppningsvis blir det väl bra snart , sköljer ju munnen med såntdär äckligt bakteriedödande , det är äckligt , men förhoppninsgvis nödvändigt . tandläkaren jag träffade igår , hon sa att jag gnisslade tänder :O det hade jag verkligen ingen aning om , konstigt , det har jag aldrig gjort innan , så man kan ju fråga sig vad det beror på. Hon pratade också om en skena somman skulle ha om nätterna för att inte tänderna skulle gå sig illa . Men har för mig att sånnadär skenor luktar äckligt och sånt . BLÄÄ! Men jag får väl fixa det då om jag nu ska få bevara mina tänderna riktigt .
Jag gillar inte tandläkare , men jag ogillar ännu mer att ha ont i munnen , så jag ser det som så att jag hellre går dit en gång för mycket (iaf nu när det inte kostar något) än att det blir värre än vad det hade behövt att bli . Dock tycker jag nog att det gått tillräckligt långt nu , vill inte ha ont i munnen , :( Jag tvingar mig till tandläkaren fastän det är jobbigt . Förhoppningsvis behöver jag inte gå dit mer än imogon förrän i december för sista undersökningen innan jag fyller 20 . det vore ju ganska skönt , men ska jag skaffa mig en såndär äcklig skena så lär jag ju få gå dit , vare sig jag vill eller inte . Och göra avgjutningar och grejjer ,och det gör ont tror jag :O
Min bror fick göra det när han var mindre när han skulle ha en såndär tandställning man får i gommen och det enda jag minns av det tandläkarbesöket var att han grät jättemycket och hade superont . (är det nu jag ska börja svettas och bli rädd?)
Någon som har en såndär skena ? måste man göra avgjutningar och sånt shit ? gör det ont ? :O


2 st tycker till:

sandra sa...

hejsvejs. jag har gjort sånna avgjutningar när jag var liten när jag skulle få tandställning och det gjorde inte alls ont. jag antar att dom måste göra avgjutningar när dom ska göra en skena, den måste ju passa perfekt lixom. jag skulle också behöva en sån, jag gnisslar tänder som en tok.

Anonym sa...

Du, jag råder dej till att tacka ja till en s.k bettskena! När jag var 18, och skulle gå till tandläkaren för att jag har så tunna tänder att jag biter av dom, så sa de till mej att jag gnisslar tänder när jag sover - att det är därför de är så tunna. Och jag skulle få en bettskena. För det första har jag ALDRIG sovit så gott som när jag har den där jävla skenan, och för det andra så gör det inte det minsta ont! obehagligt - ja, ont - nej! nu har jag oturligt nog fått en visdomstand som gör att jag inte kan använda min bettskena längre, och jag är för snål för att skaffa en ny. Ta tillfället Jennie, när du har fyllt 20 kostar en sån upp mot 6000:- !! Otroligt, men sant.. GöR DET! PUss Agge