onsdag 24 juni 2009

Ska det vara såhär !

Det är så att jag har en bitter granne , hon är en såndär riktig rugguggla som inte har något liv . Ja ni vet alla kriterier för bitterf*tta , alkoholiserad dessutom . Idag blev jag faktiskt ganska förvånad , (kanske inte rätt ord att använda) & funderar på om det verkligen får gå så långt .
Jag har satt mig i ett hörn på altangolvet för att det är svalare där , jag sitter här med min dator , och syns alltså inte över räcket eller vad man ska säga . Och denna bittra kärring kom gåendes från baksidan , (hon går förbi min altan när hon ska upp till sig) , Gere (vår vovve) står vid grinden och tittar ut , och när kärringj*vlen går förbi slänger hon ur sig "stå inte där och glo som en jävla byfåne" , jag tror hon sa till hunden , men kunde inte riktigt avgöra , och jag blev så paff , så jag sa ingenting . Det hör till historien att det varit lite grannfejder här (vi har dock inte varit inblandade) massvis med fylla från bittra kärringens håll , och trakasserier, hon har bland annat rivit upp grannens blommor (hur moget det nu är, hon liksom 50 år typ) men det kan vara så att hon sa till en annan granne som bor mitt emot mig , eftersom de brukar bråka . Men det var precis som att hon sa det till hunden , för hon såg förmodligen inte mig , och eftersom hon är så fruktansvärt bitter , så förvånar det mig inte .
Men inte gör man så mot ett djur ? seriöst , han har ju inte gjort henne ngt . Vi får hoppas hin sa det till grannen , och inte till hunden . Det var ju dessutom svårt att avgöra eftersom hon sa en sån grej , hade det varit en mening med typ "hundjävel" i eller ngt , så hade man ju fattat direkt att hon sa till min lilla gris .
& jag hann inte slänga ur mig något heller , innan det var försent . Kanske var det tur , för den delen .
Men visst blir man förbannad , (om det nu var till hunden) ?


4 st tycker till:

annica sa...

hahahahaa vilken bitter kärring!!!!
man kan ju inte annat än skratta nästan, stackars sate som inget liv har, utan måste va elak mot andra.

kram

Nina sa...

Fast det var väl inte så hemskt? jag tyckte det lät lite kul, för vad ska en hund göra om inte stå och glo? :P

Anonym sa...

Ja du Jennie. Finskan och hennes kombatant är nog lika goda kålsupare bägge två - inkluderat deras pojkvänner därtill! Ena stunden vänner för att i nästa gapa, skrika och ringa polisen på varandra.

Jag vet att det är lätt att skriva att du inte ska bry dig om sådana trashankar till människor, men det är nog rätt svårt att låta bli!

Antingen ignorerar du dem alla totalt eller så säger du ifrån. Det är nog valet du ha att göra.

Sköt om dig min vän!

/ Kim

CYANESSA sa...

hahaha men guud vilken jävla kärring! jag sitter härhemma för mig själv och bara skrattar. Inget illa menat såklart, det lät bara så himla roligt OM hon nu sa det till vovven.
Liksom en hund, vad ska den göra annat än glo? Jag har själv en vovve och hon glor som en byfåne mest hela dagarna ;D

Mysig blogg du har förresten. Funderar på att lägga den i mina favoriter, om det är okej för dig dvs? Så man fortsätter hitta hit liksom :)

Ha en fin kväll
Kram
Lind.