fredag 24 juli 2009

en ganska viktig sak.

Jag följer Marlenes blogg , och idag hade hon skrivit ett inlägg som jag anser är värt att nämna . Kika gärna in och läs, en jättego tjej . Det hon hade skrivit om idag var om hur lätt det är att stjäla någon annans bilder .

Jag förstår ju självklart att det förekommer , men det hon skriver om är en tjej som råkat ut för detta , och när man kikar in på hennes blogg visar hon vad personen har gjort med hennes bilder. De har skapat en bilddagbok där de använder hennes bilder , skriver saker som inte stämmer , och skriver massa elaka saker . Det har stulits högst privata bilder , som på hennes mage osv.

Hur kan man vilja ta någon annans bilder för det första ?
Man kan ju fråga sig om det är någon hon känner som gör detta eller om det finns idioter som sitter & stjäler bilder hej vilt på bloggarna. Det förvånar mig ingenting av det. Om det är någon avundsjuk stackars människa som vill "hämnas" eller vad det nu kan vara .

Jag har iaf suttit nästan hela dagen nu och vattenstämplat ALLA mina bilder här på bloggen , Jag vill verkligen inte att någon ska göra så mot mig , och vill gärna ligga steget före isåfall . Å andra sidan kan det ju iofs vara någon som redan tagit mina bilder :O
det kanske inte hjälper med vattenstämpel , men det gör det ju lite omständigare än om man inte har det . Jag tror det är väldigt viktigt att man är noggrann med vad man publicerar i sin blogg ..

Hur får man reda på det ? om någon har tagit bilderna. Lovar ni att säga till mig om ni hittar någon bild på mig eller som ni vet tillhör mig ?


helt sinnesjukt ju , men vi lever i en konstig värld , och jag blir helt ärligt bara oroligare & oroligare . Låt andra människor vara , ta foton på er själva istället .

1 st tycker till:

Marlene sa...

Tyvärr hjälper inte vattenstämplen då den är super lätt att ta bort för nån som kan de! Ja det är sjukt! Kram