tisdag 28 juli 2009

Soffan är intagen och snart är det dags för sängen .

Nu äntligen har jag satt mig ner i soffan för att varva ner litegrann . Jag har mina tänder färdigborstade , och sitter och myser med datorn i knät. Köket är donat och det är skönt & ha lite ordning någonstans iaf , just nu känns hela lägenheten (utom köket) upp och ner vänd , haha . Vi håller som sagt på att "renovera" två rum samtidigt , inte att rekomendera , men vi har varit effektiva och det kommer inte ta sådär jättemånga dagar innan vi är klara . Barnrummet är fädigmålat , och imorgon inreds det till viss del , sista detaljerna kommer inte bli klara förrän i augusti ungefär , tror jag iaf. Sovrumsprojektet är i full gång och det kommer också ta lite tid innan det är fulländat , men det är lite det som är charmen också , inte sant ? Att det tar sin lilla tid och att vi verkligen känner oss för hur vi vill ha det osv . Jag har suttit nu en stund och kikat runt på en inredningssida som jag är medlem på , för att söka lite inspiration ,och gissa om det kliar i fingrarna när man kikar på alla de fina hemmen , det är ju inte klokt vad mycket det finns att göra . :) Kika gärna in på inredningssidan här .

Snart ska jag krypa ner i sängen i det totalt tråkiga och nu tomma rummet , det är som sagt helt tömt , men vi får ju försöka sova där trots allt , det blir ju bara några nätter i det där tråkiga . Sen blir det en härlig färg på väggarna åtminstone och man känner sig förmodligen redan då lite tryggare & mer harmonisk .

Dessutom har jag hittat världens bästa present till Andreas bror som fyller år i Augusti , jag råkade bara trilla in på en sida där det fanns , och det var verkligen stämplat med hans namn på . Så klockrent och så perfekt , självklart ska han få det också :) Han kommer bli så glad. Jag kan tyvärr inte avslöja min lilla idé förrän den är genomförd , eftersom jag inte riktigt vet vem som läser min blogg och det vore ju ganska taskigt läge om någon stal min idé , eller hur ? :P Men ni ska få veta med tiden , jag tror han fyller år den 28 augusti , så ni får nog vänta ett tag till . Men jag måste ju säga att jag är väldigt stolt över mitt "fynd".

Nahe , nu blir det nog sängen för min del , jag ska göra ett tredje försök till att läsa ett par sidor i boken , igår var det kört liksom dagen innan det också , slocknar så fort huvudet hamnar på kudden ungefär , vilket egentligen är ganska bra , men jag är så sugen på att läsa . Boken är äcklig men spännande , & nu är den särskilt spännande :)
Godnatt mina fina läsare , (ni är fina , även att ni är dåliga på att kommentera(= ) imorgon blir det en tidig morgon , ganska iaf . & så lite thaibuffé till lunch . Syns imorgon ! :)

6 st tycker till:

liw sa...

Härligt att känna att det går framåt i renoveringen :) Bilder! :)

gör så:)

annica sa...

heeeej hjärtat, nu e vi hemma från vår lilla tripp.
va härligt att det e på g med barnrummet!! ska bli spännande att se resultat sen!
och sen få höra vad det blev för pressent till hjärtat ditt.
kram

emma sa...

siken fin blogg:D och när e det beräknat:D

emma sa...

beräkande te 7 sept..

themami.blogg.se

liw sa...

Förstår att det är spännande ;)

En liten tripp till IKEA, det brukar aldrig jag klara av :S

kram

Sandra sa...

Åh va gullig du är, vissa dagar är bara så hormonella!