måndag 31 augusti 2009

det känns jättekonstigt ..

Nu kan man ju fråga sig vad min kropp sysslar med , jag har bara suttit vid datorn hela dagen idag , och när jag väl ska göra någonting får jag jätteont , och egentligen när jag inte gör någonting heller . Jag vet liksom inte riktigt vad det är , inte känt riktigt så intensivt innan , är det förvärkar kanske? Det håller inte i sig så länge , ÄNNU ! & kommer inte allt för ofta heller , borde jag oroa mig än ?
Hur ska det kännas ? Jag känner mig helt trög , som kanske inte ens fattar om det har satt igång , lagom trögt va ? soal

Idag har jag då inte gjort någonting , men ska strax åka ner & se om jag hittar mig en vinterjacka , mamma är med , så hon kan väl förhoppningsvis tala om för mig vad som händer , ska prata med henne nu när jag träffar henne . hu , jag känner mig så lost ! Hahahah

Jag har packat det mesta i bb-väskan idag också , och det är väl för väl det !

en rolig sak är att idag "kanske" vårt barn har namnsdag , haha! Vidar har namnsdag idag , och är det en liten kille därinne så är det faktiskt hans namnsdag idag !

9 st tycker till:

Liw sa...

Hej:)
Vad spännande! Tänk om det sätter igång nu :)

Vidar är verkligen jätte fint, min plastsysters son heter det, om inte skulle det ha stått högt upp på vår lista med :)

kram kram

Ulrika sa...

Vilken vecka va du i när du fick reda på att du va gravid?

Liw sa...

Jo det är verkligen ett socialtexperiment med skolstart :)

Jadu, det är väl bara att vänta och se, tur vi har mammor som vet hur det känns när det sätter fart :)
Kan förstå att du känner dig förvirrad, men jag tror det hör till. Det där med att vara redo du vet ;)

Det kommer att gå kanoners om det så blir idag, imorgon eller i 41+6 :D

kram kram

CYANESSA sa...

Men, stackare :/ Men gör det jätteont?? Alltså på ett sätt dfu inte känt tidigare?
Du kanske kan ringa in till förlossningen eller din barnmorska o höra vad dom säger/tycker? Om inte annat så kanske du kan komma in på en koll bara så allt känns lite lugnare för dig sen.

ja gud jag skulle också vara helt lost, speciellt när det är första gången och allt helt och totalt nytt.

Kramar!

Ajdins mamma sa...

Grattis till bebben i magen :)
hoppas allt går bra. snart dags ju. Nervös?

Liw sa...

Visst kommer det göra ont, men som en kompis till mig som fött tre barn sa. Jämför det med att dra ut en tand utan bedövning, så ont gör det. Skillnaden är att bebis VILL och SKA ut, det ska inte tanden :)

kram kram

LIw sa...

Jo hon har ju det :)

kram

fabulousangeliqa sa...

haha, inte för att jag har fött barn, men den förklaringen om tanden är nog den bästa jag har hört! :) Det måste ju lätt vara den bästa jämförelsen!

maalin sa...

ååå gumman,hoppas det är på g :) skulle ju va mysigt..duktig du e som fixat väskan, den e skitbra att ha ju!!!

om ni får er bebis nu så kan ni ju komma på lucas kalas tillochmed :)

tänkte på järntabletterna, dom kan du ju få iaf för jag använde mina i början när ja ammade oxå.. men men vi får se. puss