måndag 31 augusti 2009

Söndag = auktion

Nu har jag varit iväg på auktion igen , denna gången var min älskling med . Mamma hade packat en picnic-korg med massa gott . Vi hittade oss såklart litegrann , & Andreas var nästan värre än mig på att buda ! gatai (hur söt är inte den smilisen btw, haha)
hur som helst så hittade vi en enorm & underbar kista , vi trodde såklart den skulle gå för väldigt mycket . När väl budgivningen är igång på denna fina kista går det inte högre upp än 300 kr . Vi vann alltså denna kistan för ynka 300 kr . Ser ni hur vacker den är !?

Nöjda & glada med detta fynd inhandlas det också en hel del annat , vi köpte otroligt vackra tavlor som vi ska fixa ramarna lite modernare & sedan hänga upp . (bilder kommer senare på dessa) & vi köpte massvis med sällskapsspel , riktigt gamla , en del är från 50-60- talet till och med , en del av de ska upp på tradera , men en del behåller vi för oss själva senyumkenyit .
imorgon ska jag köpa mig en vinterjacka tror jag , om jag hittar någon som faller mig i smaken , och då ska ag försöka köpa en som passar mig efter graviditeten , det ska ju bli ett sant nöje att ge sig på det där . Haha . Vi får väl se om jag lyckas .

Nu ska jag iaf gå & lägga mig och få en god natts sömn , för att vara pigg & i topptrim , för det blir lite bloggdesignande för min del också . en ganska lugn dag förhoppningsvis .

Godnatt mina fina läsare , släng gärna in en kommentar om vad ni tycker om mitt underbara auktionsfynd ! rindu

2 st tycker till:

Liw sa...

Jätte fin kista, grattis!!

Jadu, någon sänggavel blev det inte, men mest för att vi inte hade något sätt att transportera den på :(

Nu ska jag iväg till skolan, jihhii:(

kram kram

CYANESSA sa...

Hej gumman,
åh vad häftigt, jag har en exakt likadan kista! Jag använder den till bord i vardagsrummet :) Den är typ efter min gammelmormor eller nåt. Älskar att inreda med gamla saker :)

Ja egentligen borde jag väl prata med polisen. har pratat med grannen som ska prata med styrelsen först, får se vad dom säger.

tack för tipset om smileysar, ska kolla in det!

Åh hoppas verkligen allt går bra nu när det närmar sig med stormsteg. jag vet att jag skriver på "fel" inlägg men struntsamma.
Jag håller tummar o tår stenhårt för dig/er :)

Massa kramar!