torsdag 27 augusti 2009

INGEN RUBRIK!

Jag känner att jag är fruktansvärt duktig på att komma fram till rubriker för mina inlägg , eller inte . Jag vaknade strax efter åtta i morse & la mig med datorn & läste lite bloggar . Andreas snarkade & jag kunde inte somna om , så det fick bli lite av en bloggläsarmorgon .

Jag kollade mitt konto ännu en gång , och försäkringskassan lyste med sin frånvaro just där , inga pengar till mig inte . Jag ringde de ännu en gång & visst är det väl härligt med de underbara telefonköerna de har där (ännu mer ironi). Klockan var kanske nio på morgonen & jag hamnade på plats 196 eller nått . Bara det är ju ganska ångestframkallande , hur som helst så kom jag väl fram tillslut efter en halv morgon i bara väntan , Det visade sig att de skickat ut pengarna på en såndär avi , ja på papper istället för in till kontot direkt .
Jag fattar inte riktigt hur de tänker , eftersom mitt konto redan finns registrerat hos de borde det ha fungerat . Men men , jag får mina pengar förhoppningsvis , om nu inte posten slarvat bort min lilla lapp , det skulle ju inte förvåna mig för den delen . Det återstår att se när de tänkte dyka upp , det blir alltså Kalmar för vår del idag & ikea minsann , vi tänkte lyxa till det lite också & ta en buffé på Ming . Det är finfint & det blir ju inte så ofta man kommer dit heller , så vi får väl passa på !

Nu sitter jag här med kaffet i ena handen & datamusen i den andre , nyduschad & fräsch . Jag plockade fram en ny bodylotion idag också , som jag faktiskt fick i julklapp av min svärfar&hans sambo. Den luktar fruktansvärt gott & jag trivs mycket bra i den , hur underbart är det inte när man kan bli lite lycklig av en sådan sak . det blir iaf jag , & förhoppningsvis min "make" också ! Han uppskattar det litegrann iaf skulle jag tro ! ;) Omedvetet ! Haha!

Nu tycker jag att jag svamlar runt i det mesta här , :) kanske är det så att jag är lite trött ändå , jag har ju trots allt inte fått i mig min första kopp kaffe ännu , bara halva. Dessutom ska jag försöka få i mig lite av yoggin också , det är ju en fördel om man får i sig något till frukost . Det är ganska trögt med frukosten ibland , både för min & Andreas del . Det får vi nog bli ännu bättre på , det har ju blivit en klar förbättring om man jämför med innan . :)

Inatt har jag sovit gott , fast har ju ont & mår illa & sådär , men det vänjer man sig vid antar jag , och bebisen satte igång & började boxas därinne igårkväll när jag skulle försöka sova , det är verkligen ett litet busfrö ! ;) Men som sagt så vänjer man sig snabbt , och det gör inte så mycket med lite knytnävar , så länge det inte är sparkar . Jag hade väldigt mycket tankar igår , jag vet inte vart ifrån det kom , men massvis av kreativa tankar . Vi får väl se om det blir ngt att göra av , det märker ni isåfall ! :) Hihi ..


3 st tycker till:

HelloNicki sa...

TÄVLING!

Jag har just nu en grym tävling i min blogg :) Var med och tävla och tipsa gärna om den i din blogg!

http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment

Kram!

Liw sa...

God eftermiddag :)

Härligt med en höst design :) Me like!

kram kram

Sandra sa...

Va gullig du är! Jag har faktiskt funderat på att göra om lite, mina bilder är jag galet trött på att se! Sen har jag tröttnat på att det är såååå rosa hahaha! Varje morgon sätter jag mig för att läsa bloggar som en rutin mysigt med morgonkaffe och bloggläsning kram