lördag 22 augusti 2009

Känslan av hösten ...

Sommarens dagar försvinner sakta men säkert , helt slut är dem inte ännu dock . Vi går mot slutet av Augusti & hösten börjar faktiskt närma sig. Andreas har åkt iväg en stund , det var ett gäng som firade någon kompis tror jag , & han skulle kika förbi där en runda. Jag har gosat ner mig i den nytvättade favoritfilten , tänt ljus , hällt upp mig en god kopp kaffe & självklart tänt doftoljan . Doftoljan är VERKLIGEN höst , & jag har en olja som doftar rosenträd , den är väldigt avslappnande & passar mig perfekt just nu . Jag sitter vid köksbordet & myser i mörkret , bara skenet av mitt lilla ljus här bredvid .

Jag har aldrig gillat hösten , jag har bara sett det negativa , allt det gråa & allt regn. Men detta året ska jag ärligt säga er att denna hösten är den mest viktigaste för mig . Vårt lilla kärleksbarn kommer till oss denna hösten & det är verkligen det bästa som kan hända oss. Jag är nästan säker på att det är just det som gör mig positivt inställd till denna hösten , för vad är egentligen skillnaden förutom att lilla bebisen kommer , det kan man undra . & tänker jag lite på det så är det faktiskt en hel del som gör att just denna hösten är annorlunda i jämförelse med tidigare år.

Andreas & jag har funnit oss till ro i vår relativt nya bostad , vi är stabila med varandra & ingen kan skatta sig mer lycklig än vad jag gör , jag har funnit ro i mig själv & känner mig någorlunda sammansatt . Jag håller liksom ihop , tidigare år har varit lite röriga & framförallt jobbiga . Detta året ska det bli en bra höst har jag bestämt , jag hoppas & tror också att det kommer bli en underbar höst .

Det kommer självklart vara mycket jobbigt också , det går inte att blunda för . Det är alltid jobbigt med saknaden & grubblandet , men det kanske förhoppningsvis går att hantera lite lättare nu när det gått ett år , och det finns så mycket annat att glädjas åt . Vi kan leva på minnena , vi kan minnas dig som den fina människa du faktiskt var & vi kan försöka se till det positiva istället . Med den inställningen & med stöd från varandra så tror jag det ska gå bra. Jag vet att det är jobbigt för många & jag vet att det är jobbigt för min älskling , men tillsammans kan vi kämpa !

Vi har börjat vårt lilla projekt i sovrummet också , och det ska avslutas nu till hösten hade jag i mitt stilla sinne tänkt , & förhoppningsvis ska det väl också bli så . Snart ska ni läsare få se bilder på vårt sovrum , men som ni förstår så är det ju inte riktigt klart. I det projektet har jag faktiskt hösten lite som inspiration , höstens färger är väl underbara . De fina färgerna som jag faktiskt har börjat upptäcka med tiden , inte bara det gråa !

Fotot är lånat ifrån www.FreeFoto.com


Hur ser ni på hösten ?

8 st tycker till:

Emily sa...

Sv: Jag vill nog gärna ha en lite större hund. Brukar ta hand om en vit schäfer och en rottweiler och det är verkligen raser jag gillar. Sen är väl min dröm att ha en grand danois eller en pitbull men just nu har jag verkligen inte tid att ge en sådan hund den motion och disciplin den behöver så jag får nog vänta ett tag till.

Ang hösten så är det min favoritårstid men just i år känns det väldigt jobbigt att det redan är så kallt och grått.

tvattlapp sa...

hösten är så otroligt vacker. Synd bara att det oftast kan regna oxå men en solig höstdag är det otroligt härligt att vara ute.

Ja många bloggar kan man lära sig mycket ifrån både på ett bra eller dåligt vis ^^

Hoppas din söndag blir bra

CYANESSA sa...

Vad mysigt det lät med doftolja o ljus. Jag är också en ljusmänniska och har alltid gillat hösten då man kan tända massor utav ljus här o där i mörkret.

Jag vet så väl hur den där saknaden o grubblandet efter någon känns. Varför, kunde man gjort något, hur, när, och åter: varför..
Upplever samma sak nu, har gått ett halvår och ibland grubblar man sig nästan galen.
Men, det är viktigt att kunna se det fina också, att komma ihåg det fina o bra, och det verkar du klara av.
Det gör jag också, ibland, men oftare o oftare ju längre tiden går.

Tänker på dig gumman! Och gläds att du mår bra och att eran lilla bebis kommer snart. Jag tror du får en megafin höst!
Kramar!

CYANESSA sa...

Förresten, min hund var en amstaff. Men jag hade den bara ett par månader innan jag lämnade tillbaks henne då uppfödaren strulade så mkt med papper osv. Väldigt oseriös uppfödare. O mest var det dåvarande killen som ville ha just en amstaff.

När killen flyttade ut skaffade jag Julia, en flatcoated retriever (hon på bilden). Världens bästa hundval, sååå snäll o go. Saknar henne så..

kram

liw sa...

Hej,
Jo det var jätte fint hela kvällen igår. Hur härligt som helst :)

Hoppas er heg varit bra!
kram

Sandra sa...

Jo jag förstår :) Tror kanske det är en liten pojke då! Har du fått den "randen" över magen? Jag fullkomligt älskar hösten! det är min favoritårstid, det blir lite mörkare, mysigare men samtidigt så vackert med alla färger från löven, så brukar det inte vara för varmt och inte för kallt utan mitt i mellan så september är härlig :) Nu kommer ni få eran finaste höst någonsin kram på er

Utlandsmamman sa...

Vinnaren är nu utsedd i tävlingen om babyprodukter.

Denna gång vann tyvärr inte du. Men du är mer än välkommen att prova igen, i min pågående tävling om en dataväska värd 695kr.

Tack för att du deltog :-)

Liw sa...

Åhh, har du varit på auktion, nu blev jag avis :)
Du måste fota dina fynd och visa oss stackare som suttit hemma hela dagen :)
kram kram