onsdag 26 augusti 2009

kryp i kroppen & "maktmissbruk" (får man verkligen göra sådär?)

jag börjar bli rastlös , men är alldeles för trött för att göra något annat än sitta här . Jag sitter i sängen med mitt finfina "frukost-bord" från ikea , Jag har det som ett litet laptopbord , alldeles utmärkt. Jag håller på att trixa litegrann med min design som ni kanske ser , vad tycker ni ? Såhär långt , headern är inte klar ännu & det är lite smått som ska göras , men det hinner jag nog med under dagen .

En utav mina favoritbloggerskor har varit lite oeffektiv på bloggen senaste dagarna & jag har förståss undrat varför , idag fick jag svaret ! Jag skulle kunna tro att det var lite av den orsaken det inte blivit så mycket skrivande . Hon bor tydligen i lägenheter hos HSB , och de har begärt att det ska vara hänglås, namn & nummer på förråden . & hon hade satt upp både nummer & ett hänglås , men inget namn ( det kan ju faktiskt vara så att man inte vill "skylta" med vems grejjer det är) så länge man har ngt iaf tycker jag det är okej , som Linda nu då hade , nummer !
HSB tyckte väl inte att det dög med bara nummer & hänglås . Inte nog med att de klipper upp låset & går in på hennes ägor (vilket det är eftersom hon hyr förrådet tillsammans med lägenheten). Det säger sig självt! De går alltså inte bara & klipper upp låset utan de forslar bort alla hennes prylar . ALLT, RUBBET ! De tar alltså hennes saker & slänger på soptippen , :O det är ju för fan helt sjukt , och nu kommer vi till en fråga jag ställer mig : FÅR MAN GÖRA SÅ ?
Vad ger de rätt att klampa in i hennes förråd och slänga hennes saker , hennes minnen , hennes foton & hennes kläder . Ja allt hon har i förrådet , det är ju värdefulla saker för henne . Hennes granne hade väl tagit hand om ngt foto & en byrå . Fotot var en värdefull sak för henne , & tur i oturen lyckades grannen ta vara på kortet .
Men hallå ? får HSB verkligen göra såhär ? Vad ger de rätt till att göra såhär ?
Det är ju samma sak som att de skulle bryta sig in i hennes lägenhet & länsa den ! Då blir det ju inbrott ? eller hur ?
Varför tar inte HSB kontakt med henne istället och säger till henne , istället för att bara ta bort sakerna ? Det blir tusenmiljoner frågor här . Men den viktigaste frågan är , VAD KAN MAN GÖRA ÅT DETTA ?

5 st tycker till:

Hanna sa...

Låter helt sjukt. Ta kontakt med hyresgästföreningen så kan de hjälpa vidare. Man behöver inte vara medlem för att kunna få lite rådgivning. Lycka till.

Hanna sa...

Grattis till graviditeten förresten. :-)

Emma Johansson sa...

Fan va arg jag hade blivit ifall det var mina saker! Så kan dom ju inte göra, de kan ju inte bara ta friheten coh klippa sönder hennes hänglås! Gud va arg jag blev när jag läste!

Hur är det annars med dig, Andreas och bebis- magen? :)

Ann sa...

Så får dom absolut inte göra. Fan vad förbannad man blir på sånt här. De borde polisanmälas.

Jennie sa...

Tack för kommentaren Ann.
Nä, det borde de ju inte få göra . man kan ju fråga sig varför de gör det då ! :S Jag tycker också det borde polisanmälas , jag fick ett litet tips om att man kunde kontakta hyresgästföreningen & det kanske kan vara en bra idé , de har lite större inflytande än en enskild person .