torsdag 13 augusti 2009

Trygg-hansa


bilden lånad, (www.brandfacket.se)
Jag är duktigt imponerad av den generalagent från Trygg-Hansa som var hemma hos oss idag . Hon gav oss precis all information man behöver ang. försäkringar . Hon tog sig tid & svara på alla våra frågor och utgick från just vår situation. Helt perfekt med hembesök och allt , det ger lite seriösare intryck , och hon kommer vara vår kontaktperson därifrån nu , så vi ska kunna kontakta henne när vi behöver råd & sådär .
Vi tecknade nu sammanlagt 3 försäkringar , en hemförsäkring (74kr i månaden) , en mamma-barn försäkring (gratis) & en olycksförsäkring för Andreas (67kr i månaden) . Jag är olycksförsäkrad genom mamma-barn-försäkringen . Det är helt perfekt , och kostar inte alls mycket . Man känner sig lite tryggare nu & inte helt ruinerad ..
Vi ska teckna barnförsäkringen därigenom också , men det kan vi inte göra förrän bebisen har tittat ut .. :)

Har ni försäkringar ? Vart har ni dom ? positiva/negativa erfarenheter ?

erkänn att vi har dragit på oss massa vuenpoäng nu igen ! ;) Hihi

9 st tycker till:

stine sa...

va roligt med en liten i familjen, ja fick min för snart 3månader sedan, det är så mysigt!

simone sa...

Sv: Hela Göteborg blir en feststad typ :) Band spelar, såg ju hammerfall igår, tänker se Europe också :D

simone sa...

Sv: aaah... jag trodde du bodde i eller nära Göteborg, hehe :) Vad ska du hitta på? :)

maalin sa...

vi hade oxå hembesök men inte förrens lucas hade kommit. så han låg på soffkanten medan hon gick igenom allting.. det tog väl närmare två timmar :) så ja har fortfarande min försäkring och lucas har sin :) tyvärr kostar min försökring 200 i månaden o ja vet inte ens varför

Annas inspiration sa...

Skönt att få lite hjälp med sådant :-)

ha en bra dag!

simone sa...

Sv: Ooooh vad nice det låter, fiska är hur kul som helst ju :) Vad fiskar ni efter? :) Haha, jag har iingen koll på mina försäkringar, vet inte vad jag har :P

Liw sa...

JO, det är skönt att få lite miljöombyte, blir lättare att orka med hösten då :)

Vi har länsförsäkringar och är jätte nöjda med dem. Betalar sammanlagt 104 kr/ månad för hem- och olycksfallsförsäkring till både mig och Magnus. Sen har jag två olika graviditetsförsäkringar, som ju är grattis :)

Evamy sa...

Vi har trygg hansa till vårat barn och så är min sambo försäkrad där. jag skulle också varit om jag inte hade blivit försäkrad genom facket jag är med i, och då är jag med i folksam. Gillar båda :)

Marja sa...

Vuxenpoäng som fan ! haha. Det var ju superbra med hembesök, jag fattar heller väldigt lite om "sånt där" kanske en sak att fundera över!