torsdag 13 augusti 2009

Blogglista


Jag hade tänkt att jag skulle uppmärksamma lite bloggar här på min blogg , det är ingen dum idé va ? Vore skoj om ni andra också ville göra det , tycker det är en superbra grej , eftersom det finns så mycket bloggar som behöver lite uppmärksamhet , och det kan ju ge er andra en eller kanske fler nya bloggar att följa . Jag tycker det är många bloggar som ger mig inspiration till min blogg. Jag knåpar ihop en liten lista , och ni är hjärtligt välkomna att kopiera min & fylla i egna bloggar , men skriv gärna att det mig ni lånat "listan" ifrån .
då sätter vi igång ..

1. En blogg som ger mig inspiration: Elin
Motivation: Mycket mycket mycket fin blogg , verkligen inspirerande . Kolla in den & ni kommer själva förstå .
2. En blogg som ger mig goda skratt: Ebba Karlsson
Motivation: Hon är en rolig prick den där ! ;) kika in hos henne , det tycker jag minsann !
3. En intressant blogg: Angeliqa
Motivation: Hon har mycket intressanta funderingar emellanåt , det är ett sant nöje att läsa hennes blogg , en rolig & faktiskt intressant blogg ! Min kära kusin dessutom !
4. En söt blogg: Maalin
Motivation: Maalin har en jättesöt blogg , hon bloggar om sig och sin son ! :)
5. En blogg med kloka ord: Cyanessa
Motivation: Hon är så klok så klok ! Supergullig är hon , veeerkligen !
6. En blogg med mycket fin design: Love
Motivation: En finfin gravidblogg , :) supersöt blogg är det verkligen !
7. En blogg som får för lite uppmärksamhet: Bibbi
Motivation: Detta är min älskade mamma , hon har precis skapat en ny blogg , så hon får på tok för lite uppmärksamhet , kika in på hennes sida & lämna gärna en kommentar , då blir hon superglad , det vet jag . Hon skriver ur sin vardag , om sina två hundar bl.a. Hon är finfin min mor ! ;)
8. Favoritblogg: Ingen
Motivation: Jag kan faktiskt inte bestämma en favoritblogg , har så många favvisar ! :)
9. Bästa pappabloggen: Tommy
Motivation: Faktiskt den enda pappabloggen jag läser , :) hihi . Han är väldigt engagerad i sina barn , och skriver en hel del klokt .
10. Bästa mammabloggen: Linda
Motivation:En superduper duktig mamma till 3 flickor , varav två av de är tvillingar ! Hon skildrar vardagen med tre barn bra . Hon är superfin lilla Linda ! ;)
11. En blogg jag läser varje dag: Annica Ahlqvist
Motivation: Superfin mamma till 4 (snart 5) barn , hon skriver ur sin vardag . En gullig tjej .
12. En blogg som berör: Malin Sörmlind & Ludwig Sörmlind
Motivation: Malin är en otroligt stark kvinna som lever med en neurologisk sjukdom & är endast 23 år gammal. Hon kämpar sig igenom varje dag . Hon skriver så underbart bra & du kan inte annat än beröras av hennes blogg .
Ludwig är hennes man , han har skapat en blogg om att vara anhörig till en sjuk. Han skriver också fantastisk gripande , och många gånger fäller man en & annan tår. Han beskriver maktlösheten & hur det är att vara anhörig till någon med en neurologisk sjukdom. Båda bloggarna är VERKLIGEN läsvärda , och ta er den stunden det tar att läsa deras bloggar , för man får faktiskt lite annan syn på livet , bara av att läsa just deras bloggar . Otroligt starka människor.


12 st tycker till:

Liw sa...

JO, energi och ork behövs verkligen inför hösten, det blir ju så mörk :( Fast jag gillar ändå hösten mycket mer än vintern.. Kommer ha en tung termin i skolan innan bebis kommer så det gäller att försöka hålla humöret uppe så länge det bara går.

Vi bor tyvärr i hyreslägenhet så några renoveringar blir det inte tal om, förutom att vi ska få omgjort i badrum och hall samt nya golv överallt, men det är ändå inte samma sak som att få välja helt själv :(

kram kram

Elin - Ett hus till oss sa...

Vilken bra blogg-lista du har gjort. Jag måste genast kika in hos alla du har tipsat om.

Så spännande att du snart skall bli mamma! :)

Ha en fin kväll!

stine sa...

vet ni vad det ska bli? när är den beräknad?

Love ung blivande mamma sa...

Heeej!

Åhh gud va roligt tack så mycket :)

kram Love

Penny sa...

Vilken kul och bra idee. Såg att min man Tommy var med på listan också =)

Jag tror jag också ska ta efter dig med denna lista någon gång ibland. Som du säger, tipsa andra om bra bloggar också kan man hoppas fler gör samma lista =)

Ska börja ikväll med den tror jag!

Fin blogg du har föresten ;)

Kram Penny

fabulousangeliqa sa...

naw. :) kan du hjälpa mej, min signatur är LOST!! :( Puss Agge

Annas inspiration sa...

tack för tipsen,
alltid kul att hitta nya bloggar.

Sovgott

kramar Anna

Annas inspiration sa...

tack för tipsen,
alltid kul att hitta nya bloggar.

Sovgott

kramar Anna

liw sa...

Haha, känner verkligen igen det där med att tiden går för fort, hinner knappt bli midsommar så är sommaren över, sen är det jul. påsken kommer och sen är man tillbaka på midsommar igen.. helt sjukt :)
kram

Sandra sa...

Ja det blir en flicka! Jag har aldrig skrivit om det i bloggen tidigare, men fick reda på det i RUL! jag blir som knäpp nu när jag går in på babyavd kan knappt hålla mig från att köpa allt jag ser, men har ändå hållt mig länge :) Vi mår bara bra övrigt förutom att ryggen börjar visa vad den går för nu! Hur mår ni då?! Kramkram

CYANESSA sa...

Men åh, vad rörd jag blir. Jag som bara tycker att jag skriver kärleksdravel haha.

You've just made my day! Tack.

Din blogg är en riktigt favorit hos mig med. Dina inlägg är alltid de första jag går in o läser till den obligatoriska kaffekoppen på morgonen.

Kram

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu