lördag 12 september 2009

Kvällsuppdatering ..

Okej , ska ärligt säga er att vårt äventyr idag inte var sådär jättelyckat . Men det satte igång en hel del i magen , Har känt lite förvärkar & sådär , så det kanske sätter igång rätt snart . Man kan ju hoppas på det bästa iaf .
Det blev ingen fisk , och jag har haft väldigt ont , det är grymt jobbigt & gå i skogen som är så ojämn terräng när man har så ont i ljumskar & bäcken . Men det gick ju ganska bra trots allt , och hem kom jag ju dessutom , helskinnad . Men humöret kanske inte var på topp , och det drabbade ju mina kära medmänniskor . Andreas var ju inte jätteglad , och jag känner lite att jag kunde likagärna stannat hemma , för jag gjorde inte vistelsen speciellt trevlig .
Hunden gnällde hela hela hela tiden för att Andreas var ute på vattnet & för han ville hoppa efter dragen som kastades , det var sjukt irriterande & jobbigt med en gnällande hund så jag tog hunden & gick in i skogen istället . Det gick ganska bra men det var väldigt jobbigt med sådan terräng som sagt , så det var nära till gråt många gånger , men det gick ganska bra !

Någon som verkligen höll humöret uppe som jag verkligen uppskattar det är min fina lillebror (& Johanna), Han var så duktig & kämpade på & hans humör hölls uppe trots att han inte fick någon fisk . Han brukar ha nära till att tappa både tålamod & humör , men det gjorde han inte . Han är så fin min lillebror , och så duktig . Han har ju precis börjat sjuan dessutom , och det är ju inte det lättaste , men han kämpar på den lille & storasyster är så himla stolt . love

När vi kom hem efter skogsäventyret gjorde vi oss lite mat minsann , och det var väl det som behövdes framförallt , för nu känns det bättre . Jag drog mig undan en liten stund & fällde lite tårar , sen var det bra igen ungefär. Just nu sitter jag här & kikar runt lite & har förvisso väldigt ont i magen , men det går . Jag ska nog ta med mig datorn in i sängen & vila , kanske somna förhoppningsvis . Jag fick min abborre-middag idag , det blev ju ganska mycket ben eftersom abborren inte var helt filéad , men det var gott som attan , och det gjorde mig inte speciellt mycket att det var mycket ben när det var så gott .

Jag ska slänga in någon bild
(blev bara bilder på Gere och vattnet ) innan jag kryper till kojs med lilla fina datorn och läser lite favvisbloggar och annat skoj .

Vi säger väl hej för natten .


8 st tycker till:

annica sa...

wiiiie snart e det dags!!!

Jag tycker du va jätte duktig som tog dig ut i skogen överhuvud taget.
Och du... gråta behöver vi gravida göra rätt ofta, men vänta ska du se när du ammar, då e man rätt kännslig me.

kramar

Liw sa...

Vila ska du verkligen göra, är det förvärka så kan det ju dra igång när som helst !! :D

Känns som det är jag som ska få barn nu, knäppt Liw, knäppt :)


HOppas du får sova ordentligt :)
Och tänk vad med glädje tårar du kommer fälla när lill*n är ute :P

kram kram

Jozzan sa...

Vad gullig du är :D Jo jag gick och lade mig, kollade lite på Ice Age 3, den var jättebra hihi. Men nu är jag på benen igen :D Hörs sen under dagen då vännen. kramar

CYANESSA sa...

Jag säger som den andra tjejen, tycker du var jätteduktig som tog dig ut i skogen överhuvudtaget!

Och ibland behöver man gråta, så känns det lite bättre sen när man får lätta på trycket.

Och vad fin bilden på Gere blev!!

kram kram

CYANESSA sa...

men åh, gumman då.. Det kanske låter fånigt men det är säkert för att du r gravid med alla hormoner som styudsar runt. och sånt har omgivningen förståelse för :)

Dessutom kanske det mest är i ditt huvud som du är sådär himmelens "jobbig". Man brukar alltid se o tycka det värsta om sig själv, även när det inte alls behövs.
Tänk vilken TUR din omgivning har som har dig, dom kan skatta sig lyckliga! Och det gör dom säkert också :)
Hoppas du får en bättre dag idag!

Kram kram

Bibbi sa...

Stackars lilla Jenna... Men du kämpar på tappert.
Nja, vilken tur att lillebror hade humöret uppe, det hade han inte när han kom hem. Men han vart hungrig så det var därför. Men med lite mat imagen så var det okej. Haha...

Puss

Liw sa...

Haha, önska kan du ju alltid, men om bebis lyssnar är en annan fråga :P
Ta det så lugnt som möjligt så minimerar du nog risken/chansen att bebis kommer ut innan filmen ikväll :P

Många fynd blev det, ska lägga upp bilder nu :)

Kram kram

Liw sa...

Jo jag är helt loppis frälst, som du vet :)

Haha, jag vill ha förlossning nu!!!! Kom ut jennys bebis :P

kram kram