måndag 23 november 2009

Minifom

Idag är det vi som smiter ner till apoteket & köper Minifom till Vidar , det är droppar som ska hjälpa till och "driva" ut gaserna . Jag tror han samlar på sig gaser under dagen & det är därför han blir lite orolig och ledsen på kvällen, vi får hoppas 10 droppar minifom innan varje måltid hjälper . Det är så synd om honom att han ska ha ont ! sedih

Efter att vi varit på apoteket blir det käk , kycklinggryta med klyftpotatis . Japp Japp , mumsfillibabba, det får bli att handla lite också innan vi åker hem .

Andreas är borta på biblioteket & ska se om inte hans bok har kommit in , det får vi hoppas den har , så han har ngt att läsa nu när vi ska till pappa & Han är ju skadad dessutom så han kan nästan inte göra någonting . Han har lyckats spräcka ett revben eller två . Det är ju han till att lyckas med sånt & man kan ju inte göra något åt det direkt , så det får väl ta sin lilla tid att läka ihop . Jobbigt blir det , för han kan inte ta Vidar när han är ledsen & så , utan det kommer bli allt för min del ett tag framöver & hunden kommer bli mitt ansvar också , det här kommer bli jobbigt .. Släpa med barn ut varenda gång hunden vill kissa , men det lyckas jag nog med . Hemma hos pappa blir det bra för där kan han vara lös lilla Gere . Vi får hoppas Andreas blir bättre snart , det är ju jobbigt för honom när det gör så ont , bara när han andas .

Vi började kolla på senaste Wallander-filmen igår också & avslutade den idag , den var ganska bra , Men jag jag rå-diggar nog Johan Falk filmerna lite mer . Jag tror det iaf , det är tur det finns mycket i den genern för det är många dagar som blir slapp-dagar .

Nu får jag väcka den lille gossen , Han måste äta innan vi åker ner till byn för att handla . Ska slänga in en ny maskin tvätt innan också tror jag ! Om jag hinner !

Hejsvejs !

0 st tycker till: