måndag 16 november 2009

Svar på frågor om förlossning/graviditet

Jag undrar hur snabbt det gick ? Från att de riktiga värkarna satte igång till underverket var ute ?
Det tog ungefär tolv timmar

Vad hade du för smärtlindring? (om du hade någon)
Jag hade ryggmärgsbedövning, hade tänkt mig både ryggmärgsbedövning & lustgas . Men jag behövde aldrig lustgasen.

Skulle du kunna göra om det?
Jag vill ha ett barn till så ja , jag vill göra om det .

Fick du moderskänslor direkt?
Jag hade moderskänslor redan innan Vidar kom ut , jag älskade den lilla individen inuti magen & älskar den lilla individen utanför magen , mest av allt i hela världen !

Vilka hade du med dig på förlossningen?
Jag hade med mig Vidars pappa & Vidars mormor . Jag tycker det var toppenbra med de två som stöd . Det var otroligt bra stöd för mig !

Vad var jobbigast?
Det är svårt att säga vad som var jobbigast , det var ju jobbigt emellanåt , men på ett bra sätt eftersom man samtidigt såg fram emot att få träffa den lille kärleken. De första värkarna gjorde väldigt ont & jag var väldigt trött då också eftersom jag inte fått sova natten innan . Krystvärkarna gjorde ganska ont också , fast man tänkte väl inte så jättemycket på hur ont det gjorde eftersom man var så inne i arbetet liksom. Men det spelar ingen roll hur jobbigt & ont det gjorde för det var värt all smärta i världen för att få vårt lilla kärleksbarn !

Var han större eller mindre än du trodde ?
Större faktiskt

Var det som du hade föreställt dig?
Njae , man kan inte tänka sig . men det var inte värre än jag trodde ! Det finns mycket som är mycket obehagligare och gör ondare !

Tog du ryggmärgsbedövning? Isåfall , gjorde det ont ?
Det stack till med bedövningssputan , annars gjorde det inte ont . Jag fick ju en slang i ryggen. Det var skööönt när den började verka , fast det kliade på benen . Men definitivt underbart skönt och smärtan försvann .


0 st tycker till: