tisdag 22 december 2009

Jag har inte hunnit blogga något idag ..

Det har varit lite väl rörigt idag , men på ett bra sätt såklart . Imorse vaknade jag vid kvart över nio , ringde mamma & frågade om vi skulle åka ner till Family house/get dressed , och det ville hon . Det är nämligen konkursutförsäljning där , 50 % på ALLT ! Tjohoo , säger Jennie till det . Underbart ! Vi kör Jimmie till hans jobb och sen kör vi ner dit , och handlar massvis massvis massvis med kläder . Det är ju mega-skoj och få plocka på sig massa kläder utan & behöva tänka nästan .. Vidar hade ju fått en julklappspeng av min farmor , som hon tyckte vi skulle handla julklappar till lillen för , och sagt och gjort så gjorde jag det nu , litegrann iaf . Inte för alla pengarna dock , resten tror jag vi sparar till mellandagsrean . Men jag fick ganska mycket till honom iaf ,
2 par byxor
2 bodies
1 vinteroverall
1 regnställ (till nästa höst , haha)
1 pyjamas

allt detta för bara några hundralappar , (typ 300 kanske)


Har varit uppe hos mamma nu i ett par timmar också , jag har bakat tre cheesecake till julafton . Vidar myser just nu för fullt med sin mormor , det är så mysigt !


Har slagit in julklappar också här , mamma hjälpte mig en hel del . Det är ju ganska mycket julklappar som ska slås in & massa rim som ska skrivas ner .. Imorgon bär det av till Andreas pappa , och då har Andreas lovat mig att vi ska spela bingolotto !

Vi har ätit lite spagetti idag , med köttfärssås ! Mammas mat är mumsfillibabba !

4 st tycker till:

Emma Johansson sa...

Hoppas ni vinner något på bingolotto :) Jag tänkte att jag också ska sitta och spela lite, det är så mysigt :)
Kram

anette sa...

gärna :D
men jag vill inte ha typ något snö som faller eller något sånt men annars om du vill göra en så jätte gärna :D
vill du ha mitt inlogg och allt till bloggen eller hur görs? :)

Bibbi sa...

Det finns TVÅ människor som lyser upp min vardag och det är DU med ditt goda humör och fnitter och Vidar med sitt sockersöta lilla ansikte och hans gugglande, Jennie det kommer bli en ny "Jennie" i killformat.....


Puss och Tack, för att ni finns, för mormor.
=D

Annica sa...

önskar dig en fantastiskt underbar jul!!!!

kram