fredag 29 januari 2010

Hemma efter en minst sagt fullspäckad dag

Eftersom vädret var som det var igår så skippade vi att åka till Kalmar och storhandla . Det fick bli idag istället , Andreas kom med den briljanta idén imorse vid 10 eller var klockan var. Vi for in till Kalmar efter att vi badat Vidar och fått i han lite mat . Det var skönt och komma iväg så pass tidigt ändå , jag tror vi åkte vid elva eller nått.

Vi började vår färd till citygross där vi inhandlade mestadels kött och blöjor och sådär , det skulle inte bli så mycket sa vi men det gick på 1000 kr , så det blev en hel del där . Haha (!) Efter att vi var klara på city gross kom vi in till stan för att äta ,vi tog grekisk buffé på Zorbas . Jättegott som vanligt , kostar 90 kr och man får äta och dricka hur mycket man vill . Jättebra tycker jag ! När ätit for vi tillbaka till Nybro och handlade på kvantum . Det blev en heldel där också , tror vi handlade på 1500 :- där , De skenade iväg minsann , men nu har vi fyllt upp här hemma och det är skönt .

Nu är jag helt slut , Jag har en fruktansvärd huvudvärk och jag hoppas innerligt att den där lilla tabletten ska ta och verka snart . Men det tar väl en halvtimme eller något innan det händer något . Ikväll får jag väl krypa ner tidigt , eller blir det en helkväll framför datorn . Andreas ska inte vara hemma ikväll . Jag hatar egentligen att vara ensam hemma, jag tycker det är pissdrygt ! Men Vidar och jag har inget val så vi får väl underhålla varandra . Vi blir ensamma imorgon också , usch vad jag HATAR det !Inatt vaknade Vidar vid halv tre eller vad klockan var och var jäääääätteledsen , och jag är ganska säker på att det var tänderna som spökade, men ucshannamej vad det är hjärteskärande när han har ont . Jag hoppas att han inte får ont i natt också , när Andreas inte är hemma . Jag hoppas han får vara bra ! Det är jobbigt när man inte kan "avlastas" lite när han skriker så otroligt högt och mycket .


Förresten , är det någon som vet om man kan få tillbaka magsjukan om man smittat någon med den ? eller är man lite immun när man väl har haft det ?


3 st tycker till:

Liw sa...

tack :-)
Jobbigt att Vidar är ledsen på nätterna och jag förstår att du är less på att bli ensam att ta det. Känner igen problemet, M är iofs hemma typ jämt men på nätterna så vaknar han aldrig, jag får väcka honom så han kan ta blöjbyten odyl men då har ju jag redan vaknat :-(
Hoppas ni får en trevlig kväll ensamma hemma till trots!
kram

Anonym sa...

Hejsan , Skulle bara säga att man inte blir immun mot maginfluensan . Man kan få den direkt efter man har haft det så var försiktig !

Kram !

Tova sa...

Åh, grekisk buffé lät underbart :) hoppas allt är fint med er denna helg!
kramar