måndag 25 januari 2010

Vidar är inne i någon period ..

Vår son har haft för sig lite "konstigheter" de sista dagarna. Han hostar på låtsas , varför gör han detta ? Han gör det nästan aldrig när han är uppe i famnen eller så , men mycket när han ligger på skötbordet eller om han ligger ensam eller så . Jag har ingen aning om varför han gör det . Är det bara Vidar som gör detta eller har någon varit med om detta ?

Han har börjat testa sin röst oehört mycket , han skriker och jollrar om vartannat . Då menar jag verkligen skriiiik , inte ledset utan bara skrik rätt ut ! haha ! Och ibland så skriker han och sen flinar han jättemycket , precis som att "haha , se vad jag kan" . Det där hostandet har kanske med att testa rösten och göra också .

Wallander - dödsängeln var faktiskt ganska bra . Kanske inte den bästa av deras filmer , men helt OK . Vi har förtärt tacos ikväll också , det är ju mums mums och jag var riktigt riktigt hungrig innan vi kom till bords. Just nu rullar Zombiland på vår "lilla" tv , den är ju sjukare av de sjukaste filmer jag sett ! :) haha . Lite chips och choklad på detta kanske ,sen är allt som det ska ! hihi .





3 st tycker till:

malin sa...

jag tror han helt enkelt har märkt att han har en röst han kan bestämma över!

Lucas gjorde oxå så när han var liten.. och dom små använder ju rösten för att få uppmärksamhet, det kan ju vara därför han gör det när han ligger ner. och inte när han är i famnen :)

Bibbi sa...

Jag ser på honom att det är uppmärksamhet som han vill ha, han testar,som alla barn. Såg nog blicken igår när du plockade upp honom...den sa mer än tusen ord. "-Se,mormor, nu fick jag som jag ville"!!! Och sen bara ett stort smile.
Ja han är för go. Hihihi

fabulousangeliqa sa...

Jag tror att "hostan" är typ : se mej, ta upp mej! Han testar folk, särskilt sin mamma.. ;) de brukar ju börja testa rösten när de har upptäckt att det låter när de gör ljud osv. likadant som när de är inne i "kasta-allt-på-golvet-fasen.." även känd som UTVECKLINGSFAS. vet i fan om det är så utvecklande för den vuxna som måste plocka upp skiten gång på gång men för det lilla barnet är det viktigt att få kasta. tydligen. :) puss