torsdag 18 februari 2010

Med risk ..

Detta inlägg riskerar att bli lite drygt , jag har haft en lite kämpig eftermiddag . Gossen har varit grinig och haft svårt att sova sina stunder han brukar . Det blir obalans i allting när han inte gör det . Hans öga har runnit idag också , det började i eftermiddags och har varit bättre ibland och lite sämre ibland . Jag vet inte riktigt vad det är , men han har ju haft stopp i tårkanalen innan när han var förkyld och det gick ju över . Vi får se imorgon om det blivit bättre annars kanske det är ögoninflammation eller något , eller kanske stopp i kanalen som inte släpper , då måste man nog "rensa" eller nått , och det får doktorn göra minsann . Jag hoppas innerligt att det är borta tills imorgon . Jag vet inte om det beror på det att han har varit gnällig och mammig , det kan vara lite tänder också kanske för han har gnott sig som tusan i munnen idag tycker jag (kanske bara inbillning).

Jag funderar fortfarande på att flytta min blogg till blogg.se då jag tycker blogspot inte är rättvis mot bilderna som läggs upp . Jag vet inte om jag ska försöka ordna det på något vänster , Kanske kanske kanske . Eller så byter jag blogg , det vet man ju inte heller . Det vore eventuellt ett alternativ . Jag har funderat kring det innan , och det har tagit mig ett bra tag att finna svar på om jag ska göra det eller inte . Vad tycker ni ? Kom med åsikter för guds skull .





Johanna svängde förbi en vända idag och det var skoj och se henne i synen för en gång skull , det var ett tag sen jag såg henne . Hon har pluggat hela denna veckan , så jag har knappt hört av henne heller för den delen. Men hon kom en vända idag så det var ganska skoj .

Annars har jag ärligt inte gjort många knop idag , diskat lite . Haha . Inte mer än så . Köpt en födelsedagspresent till min numera 8-åriga lillebror , star wars lego , som är så poppis . tackar vi tradera för . Imorgon ska det betalas och sen dyker det väl upp här i lådan när man minst anar det . Jag hoppas han ska bli nöjd stora pojken ;) Han sa det att vår yngsta lillebror minsann hade fått ta över alla hans kläder nu för de var för små :) Haha . Han har minsann växt över natten till hans födelsedag . Barn är ju för söta minsann . Jag tok-saknar de små liven något fruktansvärt . De skulle ju kommit då Andreas fyllde år , men de var sjuka så det blev inte så . :( Men snart får vi hoppas , mycket mycket snart !



5 st tycker till:

Annica sa...

åhh du e ju bara för underbar!

ja mina bara allihopa har haft trånga tårkanaler när dom va små, har då fått ögonsalva som heter fusitalmec och den skriver distriktan ut på bvc, den salvan gör susen oftast.


håller med o tradera, jag tycker det e jätte bra, jag sätter ut rätt mycket där själv. jätte bra!

hoppas lillen ee bättre i ögonen snart

kram

annica sa...

blogg.se är jag nöjd me =)

Kim sa...

Jag har provat Wordpress och det verkar bra om man lär sig hantera det till fullo. En hel del bloggare som tidigare använde sig utan Blogger har gått över till Wordpress. Jag fortsätter dock med blogger på min privata blogg ett tag till och min alternativa spelblogg (http://www.pcspel.bloggproffs.se) fortsätter jag med Wordpress.

malin sa...

vad menar du med blogspot o bilderna ?

jag tycker blogg.se är den bästa!

Nina sa...

blogg.se är toppenbra, när det funkar som det ska!
Tyvärr så krånglar det ganska ofta tycker jag :S