torsdag 4 februari 2010

Min graviditet med Vidar

När fick du reda på att du var gravid? 18 Januari tror jag det var
Blev det en chock? Både ja och nej , jag hade tagit ut p-staven så det var ju fullt möjligt men vi trodde inte det skulle gå så fort.
Hur gammal var du? 19 år
Hade du mycket halsbränna/sura uppstötningar? Nej det var inte så farligt med det!
Spydde du mycket? Kräktes en hel del i början ,(de 4 första månaderna) men sen var det inte så farligt.
Hade du mycket foglossning? Ja , fy det var en hel del foglossningar ! 
Ditt SF mått som störst? 38
Hur mycket gick du upp i vikt? 16 kilo sammanlagt
Har du fått bristningar? Ja , massor !
Trodde du att det var en pojke eller en flicka? Till en allra första början ville jag inte alls gissa , men efter sista BM-besöket var jag övertygad om att det var en liten gosse.
Vad hoppades du på? En frisk liten bebis
Gick du över tiden? Ja , 10 dagar
Hur var förlossningen? Häftig , smärtsam och helt underbar !
Blev du sydd? Nepp
Dragen med sug klocka? Nepp
Hur många var med inne på förlossningen? 4 , Andreas , Mamma , BM och sköterska .
Hade du någon nära dig? Japp , mamma och Andreas
Vilket BB födde du på? Karlskrona
Hur stor var bebisen? 3580 gram och 52 cm lång
Vad fick den heta? Vidar Adam Lucifer Nils Sandberg Göransson ;)
Var allting värt de? Definitivt , vi fick ju den mest underbaraste lilla bebisen .
Hur ser du på förlossningen idag? Det var en ganska idealförlossning , 12 timmar och en frisk bebis på magen . Helt fantastisk upplevelse och jag är världens lyckligaste som fått denna lilla guldklimp.
Hur ser du på graviditeten idag? Jag saknar magen och fosterrörelserna . Jag hade en mysig graviditet men det var jobbigt emellanåt också . Men det är helt klart det mysigaste jag varit med om. En fantastisk känsla och känna en bebis växa inom sig . Hjärtat växer i takt med bebisen . ;) 


0 st tycker till: