tisdag 16 februari 2010

Snabba ryck ..

Det var tamejtusan snabba ryck från fujidirekt , jag beställde ju foton från dem , och de är redan här . De kom idag . Fast inte förstoringarna , de kommer nog i veckan skulle jag tro . Det var minsann skoj att kika igenom fotona , och vilken skillnad det är på att ha fotona på datorn och få de i sin hand . Det låter kanske lite löjligt men det är faktiskt skillnad . Jag ska sätta mig och pyssla lite med gossens album och se om jag får ihop något kreativt av några foton. Jag slänger väl ut ett och annat foto isåfall .

Vi har ätit mysfrukost/lunch idag , stekt potatis , ägg och falukorv . Det var mumsigt och man äter så gott alldeles för lite . Ikväll blir det kasslergratäng till middag , det längtar jag till minsann . Jag tycker den är sååå god . Min sambo är väääärldens bästa på matlagning . (för mig iaf)




Igår gjorde jag lite bokstäver till Vidars dörr , det står numera busunge på dörren in till hans rum . Stämmer bra gör det också , för han är verkligen ett litet busfrö . Just nu ligger han och myser med pappa i soffan . Han sov bara 40 minuter nu på morgonen så jag hoppas han somnar en stund till så att han inte blir för grinig idag , men änsålänge är hans humör på topp .

Om fyra dagar kommer Agge hit, hon hade skrivit ut biljetten på jobbet och skickade fint fotobevis på det också . Bra bra , då kan jag vara lugn tills hon kommer på lördag . Det ska bli en mysig helg och få ha min fina Agge här .Enda helgen tror jag som jag längtar till då Andreas ska bort . Han ska ju på travgala , annars hade det varit ångest inför denna helgen men nu så har vi fixat mys med kusin-vitamin istället . Bra va ?

Jag ska sätta mig och pyssla omen stund tänkte jag , men jag måste nog ge gossen mat innan , och gå på toaletten själv och eventuellt duscha innan dess . Det är alltid så när jag ska sätta mig ner en stund , måste göra tuuuusen saker innan . Vidar ska badas idag också .

På torsdag mina vänner ska jag sätta igång med en ny kurs jag ska gå . Varje torsdag framöver i 8 veckor .
Bokföringskurs , har kanske nämnt detta innan . Det ska bli skoj , och göra lite . Lagom med en gång i veckan också .

Nähä , nu kallar plikten igen . Mys med bebis får det bli !



4 st tycker till:

Annica sa...

va pysslig och duktig du e gumman!
kan man inte få se lite bilder sen.

ha en bra dag
kram

fabulousangeliqa sa...

ohooooo myyyyysigt! längtar tills jag får världens dregel puss av Vidde pidde gosunge!! :D och dej med, såklart. :D

Emma sa...

Go Kväll...

Jo hon som snackar massa skit med bor utanför Örsjö och att det blev som det blev mellan henne och mig berodde på att jag hämtade henne körde till baby cafet och där pratade hon sen inte med mig och detta har jag kommit på nu. Plus massa andra saker och allt ja skriver på min blogg skriver hon på sin om hennes dotter och saker ja skriver att ajg gör med Eddie gör hon sen med sin dotter ingen egen vilja alls !!! ja var inget kul och träna hans nacke så ont som han hade stackarn !!!

Emma sa...

http://jezzicaandersson.blogg.se/ är hennes blogg sen tyckte hon inte jag skulle ha barn bara för att jag tyckte inte barn ska grisa som hennes tjej gör vid matbordet, tyvärr kommer hon vara på babycafet imon suck !!!!!