måndag 16 mars 2009

This is how the life is ..

En dag upptäcker man att livet har så mycket oväntade saker att "bjuda" på. Det man tror ska ske sker inte , det man inte tror ska ske , det sker ! Ett liv är inte värt att slarvas bort på någonting man inte vill eller på någonting du verkligen inte tror på. Jag tycker att man borde försöka ta reda på vad man verkligen vill , och se till att man verkligen är sig själv . Ta bort allt det där som bara är , för sakens skull. Lev i en sann värld istället för att bygg upp allting i lögner och i skitsnack. Det har vi liksom inte tid med, bry er inte om det där. Utan försök att fokusera på ditt eget liv , och just det du vill. Försök hitta dig själv , och försök hitta den plats du vill ha och tro på det . Tro på dej själv!

Ta vara dina vänner , dina närmsta . Kompisar behöver du inga , de kan sticka dej i ryggen närsomhelst . Det du ska hitta är vänner . Riktiga vänner som håller dig i handen när du behöver det , som finns för dej ALLTID ! vad det än gäller. Ingenting kommer emellan två vänner & är det så att något är viktigare så är det ingen vän , då är det en utav de där jävla kompisarna som har tittat fram . Det är inte det lättaste att hitta en vän , och det finns många tester på vägen som gör att du kan hitta vänner tillslut , men det är hemskt så mycket kompisar det finns att sålla bort , osm man lagt så mycket energi på. Eller hur ? Som hugger dig i ryggen tillslut iaf . Tror man inte på sig själv , så kan man heller inte tro på andra. Rätta mig om jag har fel ... Om du inte tror på dig själv så är det du som tillslut hugger någon i ryggen .

Kom igen nu , försök ta tag i era liv! Fundera på vad ni verkligen vill . Vad ni verkligen känner för , lyssna till ert eget hjärta ! Inte till mammas ord , kompisens ord , farmors ord eller någon annans uppmaningar . Lyssna på dig själv ! Det är trots allt du som ska leva med dej själv hela livet . Det är du som ska stå ut med ditt samvete , inte farmor , inte mamma eller ingen annan över huvudtaget !

Jag säger inte att jag har hittat mig själv helt och fullt ut än , det finns många saker som jag måste testa mig fram i , men jag vet att jag är på god väg och med rätt inställning tror jag att hälften är vunnet . Faktiskt ! Jag tror väldigt mycket på kärleken dessutom . Kanske inte kärleken i sig , men den rätta kärleken . och tro det eller ej men man måste gå en trasslig väg dit för att hitta den rätta kärleken ! Och man vet när man hittat den , för allt känns så bra . Fastän det inte är bra kanske . Man kan hjälpa varandra , man har hittat en vän för livet . Då tror jag att man har hittat rätt . Fast vad vet jag , se in i framtiden kan jag inte . Men jag vet vad jag tror på . och jag tror på oss , jag tror på mig & Andreas ! Och även där tror jag att hälften är vunnet . Nu ska jag inte babbla massa kärlek här , för det går liksom inte förklara ! Jag vet att ingen kan känna som jag känner . Alla känner olika tror jag . det är därför det kan bli en sån brist i kommunikationen människor emellan ! Det finns en del personer som jag tror har känt som jag känner , eller fortfarande känner som jag känner. Det är därför jag tror man kommer så bra överens . Samma erfarenheter . Samma känslor . Det kan ju liksom inte var amer rätt. Fast det läskiga är att man ofta är rädd för att förlora något sådant . För det är det som gör ont . Att förlora det man verkligen vill ha , eller det man verkligen känner något för.

Nu har jag väl babblat nog , men lite fick jag ur mig , hoppas bara inte det är världens röra att läsa ! Nu ska jag gå ut & slänga mig i soffan , ska försöka somna i tid ikväll , trots att jag ska vara hemma och inte ska iväg förän tre imorgon så måste jag nog stiga upp och göra lite nytta . Plugga exempelvis , det kan ju vara en bra idé . Orkar inte plugga mer ikväll ! har gjort lite nytta iaf . :)



Ha en skön kväll och tänk iaf lite på vad jag har skrivit . Något av det jag skrivit kan ju fastna kanske ! :) Fast antar att de flesta inte alls känner likadant . det är ju trots allt så med oss människor .. :) fast jag kan ju bara stå för mig ! Eller hur !?


Ta vara på varandra !

0 st tycker till: