onsdag 20 maj 2009

Bebis bebis bebis ...

Bebissaker i massor, vad behövs ?

Jag har:
Kläder;

Vinteroverall
Höst"overall"
strumpor
haklappar
Bodys (10st)
Pyjamas(3st)
Byxor(7st)
Tröjor(8st,varav 3 tjocka)

Övrigt;
Vagn
Bilbarnstol
Skötbord
Skötväska
Säng
Nappflaskor




Jag behöver:

kläder
Filtar
täcken
kuddar
spjälskydd
tvättlappa/handdukar
Badhanddukar
Skötbordstillbehör(korgar & sånt)
Nappar
Badbalja
Babygym
Påslakan
Lakan
ev. Ny madrass
Fårskinnspäls
våtservetter
blöjor
"kiss-skydd"
Badolja
Puder
Inotyolsalva
Barnstol
Babysitter
Bärsele

Oj det blev mycket , :) Dessutom ska det ju vara massa saker till mig också , amningsinlägg och bindor och sånt shieet .

Är det något jag har glömt , skriv gärna en kommentar då ! Dt är nog dags att börja inhandla massa nu då ..

2 st tycker till:

annica sa...

hehe, jo det kanske e en liten tjej du bär på.

ett jätte bra tips till din inhandling till dig själv e, bh inlägg som e värmande, håller brösten varma såatt man undviker stockning, det e jätte bra att ha mot hösten och vintern, finns att köpa på apoek och baby butiker.

sen e det jätte bra att ha en bröst pump hemma!
så det blev lite tips från mig som har varit med några gånger, hihi
kram

Anonym sa...

tjingeling! såg kommentaren om värmande bh. (btw så har lindex både fina och sköna amnings-bh:ar) men de finns även fleeceinlägg till vanliga amnings-bh:ar så att brösten inte blir kalla....

Du borde verkligen verkligen köpa en näsfrida! Finns på gamla briobutiken i nybro(dom har bytt namn) med näsfrida tar man bort bebisens snor så den andas lättare! Jag hade mycket användning av den när lucas var liten, jag sov mycket lugnare när han andades ordentligt..

jag har ett svart spjälsängskydd om du är intresserad ( vi använder de inte längre)Du kanske inte vill köpa exakt allting nytt menar jag!

kram malin
maalinmedm.blogspot.com