torsdag 28 maj 2009

Så länge vi älskar ..

Så länge vi älskar kommer det också göra ont och se hur de vi älskar mår dåligt. Det gör så fruktansvärt ont och se någon man älskar ha ont eller må dåligt , det är nästan det värsta ! Jag vill hellre ta det onda själv , jag vill ta bort det för dig nu . Du behöver inte ha det , du SKA inte ha det . Mormor , du är den människa som är fylld av kärlek , allra allra mest ! Det finns ingen jag ser upp till som jag gör till dig , det finns ingen som är så modig och stark som du är.
Det är du som gjort mig till den jag är idag , det är du som fått mig till att tänka så som jag gör . Jag älskar dig , jag älskar dig så mycket . Det är därför det gör så ont att se dig så skör som du var idag !
Du hade svårt att andas , du var trött , du hade så ont . Du var "vimsig" och du visste knappt var du var . Mormor lilla , jag önskar jag kunde ta bort allt det där . Varför får inte du vara frisk ? Varför ska den snällaste människan på jorden behöva vara så sjuk ? varför varför varför ?

Snälla , gör min mormor frisk ! Hon ska ju få njuta av sin ålderdom istället för att lida av den . Jag förstår inte hur du orkar , jag förstår inte hur du kan stå emot infektionerna och allt , men det gör du ! Jag hoppas verkligen du får bli frisk , jag vill du ska bli frisk NU !

Jag älskar dig min kärlek , och det var skönt att få pussa dig och stryka dig över pannan idag , som du tycker så mycket om ! Det kändes bra att få vara hos dig en stund , du blev så glad , lilla lilla mormor ! Du är underbar !

2 st tycker till:

emelie nordmark sa...

hoppas hon blir bättre !

fabulousangeliqa sa...

Vart hon dålig? Jag är ju så dåligt uppdaterad nu när papi är i Spanien, det är ju han som brukar meddela hur det är med henne. Och vad jag vet har hon itne fått igång sin telefon ännu heller..? :/ Hoppas hon blir bättre, jag håller med dej - jag tar hellre på mej eländet själv än att se den finaste människan på jorden må dåligt!! Men vi var ute för nån helg sen, grillade och myste och hon var supernöjd. Vimsig, men nöjd! :) Angående AIK-prylarna.. Hmm.. Jag ska ta ett snack med din man, alldeles snart! INNAN mitt besök på Karlskrona BB.. ;) Puss min älskade