tisdag 16 juni 2009

är man konflikträdd då?

När man inte kan prata med personen man uppenbarligen är sur på eller har problem med , är man konflikträdd då ?


Ja det tycker jag att man är faktiskt. Istället för att gå massa vägar runt om , och ge lite vibbar om att man är sur kan man lika gärna prata med personen man är sur/har problem med , det är ju lättare & lösa problemet då? det tycker ju jag iaf , ingen behöver gå runt och tjura , man får en chans att försvara sig , och man får en chans att kanske förklara sig åtminstone. Istället för att bygga upp en slags irritation som kanske inte alls hade behövt uppstå som sedan resulterar i att man inte ser till själva problemt utan börjar infektera situationen ännu mera.
Det kanske beror på vem det är man har problem med , men om det är en person man har en nära relation med och älskar ( eller åtminstone har älskat ) så tycker jag av ren respekt att man tar upp saken med berörda människor innan man lämnar ut någon eller pratar illa om någon , faktiskt !
Man kan väl hålla det på en schysst nivå för alla , eller hur ? om man får en chans att prata så kanske det inte ens finns något problem eller så kanske inte problemet är större än att man kan lösa det tillsammans.


Jag blir verkligen besviken !


2 st tycker till:

emelie sa...

ja jag kallar det konflikt rädd iaf..
Allt bra?

annica sa...

hej gumman! jo visst e jag det. har bara glömt bort.
jag ska i väg nu men jag kan skriva lite förslag till dig sen när jag kommer hem. kram på dig och magen