fredag 19 juni 2009

En lugn midsommar , eller ?

Jahadå , här blev det en lugn och harmonisk midsommar , UTAN bråk , UTAN slagsmål , UTAN tårar , UTAN fylla . och lika trevligt hade vi för det . Jag lovar ! Kanske trevligare till och med . Det är väl annars vad midsommarafton brukar bestå av , en härlig blandning av bråk, fylla, misär, tårar . Jaa faktiskt , enligt svensk tradition så är det så .

Här blev det grillning med familjen , mamma & dom var här nere , och sen är ju mina små pojkar här och hälsar på också . Det är så mysigt , de är underbara ! :) Efter maten tog vi en promenad och var runt på lite olika lekplatser , vid skolan & lite så . En promenix för vovve & frisk luft för oss , finfin kombination . ( vilket sen resulterade i att minstingen somnade som en gris innan klockan var halv nio . :) Den store sitter fortfarande uppe och spelar tvspel nu , men han behöver lite "storebrors-tid" också , så det gör ingenting . Imorgon ska vi baka bullar , flrhoppningsvis gå på en liten picnic (om vädret tillåter, men det får vi hoppas) nybakta bullar & picnic hör liksom ihop , visst ? :)

Men inte en midsommar UTAN något "traumatiskt" , läs nu NOGA , ni kommer inte tro mig , men det är dagens sanning . Jag blev chockad själv , mamma & dom fick med sig av den grillade fläskfilén upp till sig , eftersom vi inte äter upp så mycket kött som det blev över , hon tog sig en bit nu på kvällen och gissa vad hon fick i köttet ?

JAAA , det var GLAS ! i vår fläskfilé som vi hade ätit av , som BARNEN hade ätit av :O Helt sjukt ju , mamma råkade svälja en bit , och fick ännu en , och det var faktiskt en ganska stor bit ! typ som en halv lillfingernagel , hur gör man om man fått glas i köttet ? det kan man ju inte bevisa att det fanns där i ? eller ?

ingen större skada skedd som tur väl är ! men faktiskt så blir man ju lite rädd och nojjig sådär ..

förresten jag har glömt en sak , jag har glömt och visa & berätta vad Gere fick i födelsedagspresent häromdagen , han fyllde ju fyra . Håll utkik , så berättar jag i ett senare inlägg ! :) ( eller kanske imorgon)

0 st tycker till: