torsdag 23 juli 2009

Det där med att äta

Barnmorskan sa till mig att jag skulle äta hur många gånger som helst under dagen , och jag inser lite att jag inte kan det . Vad gör man då? Jag åt lite yoggi till frukost & kaffe såklart , dett var vid 7 imorse , sen åkte vi runt max hamburgerresturang i karlskrona , och åt vid 10-tiden. En halv hamburgare och mest lökringar . Klockan har helt plötsligt blivit tre, jag är inte hungrig utan mår mest illa , men känner att jag borde ju äta eftersom det är 5 timmar sen jag åt senast . Hur ska jag någonsin kunna äta så ofta så mycket som hon tyckte . Jag tror hon sa jag skulle äta 6 ggr om dagen , och jag har vara ätit två ggr . Äter ni andra 6 ggr om dagen ? :O och vad äter ni då ? Räcker det att ta en frukt kanske ? Får väl gå & tvinga i mig en frukt .. Jag skulle behöva en mat och sov klocka , som skalman har , eller en livs levande matcoach!

6 st tycker till:

Tessan sa...

Jag har nästan under hela graviditeten ätit frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och en massa frukt på kvällen (ca 500g vindruvor) :)

Tessan sa...

En vanesak. Först var det väldigt jobbigt men nu måste jag äta så. Om jag glömmer bort ett mellanmål börjar kroppen att "ropa" efter mat. Enklaste är att försöka börja äta på regelbundna tider. Då brukar alltid kroppen själv säga till om man glömmer bort ett mål :)

Linn sa...

6 gånger om dagen är mkt :p hade du gått upp för lite eller varför bad hon dig äta så mkt? Jag äter frukost, lunch, middag och frukt normalt, nu på semestern blir de lite olika

Nina sa...

Frukt är ju väldigt bra, gör juice eller smoothies.
Smoothies är nog det bästa, och väldigt gott :)

Marlene sa...

Tack!
Äh det är bara att ta sig för det, det finns jätte bra tidningar om scraapbooking.. där kan man få en del inspiration! :)

Kram

Sandra sa...

Ojojoj! jag äter hela tiden känns det som, alltid sugen på ngt vet inte om det kanske har med att jag rökte innan jag blev gravid, och att jag nu äter ist för att röka. En nära vän till mig är nu i 8:e månaden och tar massor av blodprov osv hela tiden äter dubbelt med hjärntabletter men ändå så sjunker hennes värden hela tiden. Hon äter ganska dåligt, man måste se till att äta, det kommer vissa veckor då jag absolut inte är hungrig som ex denna vecka, men jag tvingar mig själv att äta för bebis skull! Testa med mer än 1 frukt om dagen och se! Kram!