onsdag 22 juli 2009

mödravårdsbesök

Det gick bra hos barnmorskan , bebisens hjärta slog för fullt , och apparaten fick sig en känga när den tryckte på lillen där inne . Värdena såg bättre ut , och illamåendet kunde bero på Niferexen , vi kom fram till en förhoppningsvis bra lösning .
Jag hade ju inte min "vanliga" barnmorska idag , så lite annorlunda var besöket minsann , men det gick bra. Hon skällde lite på mig , åt inte tillräckligt mycket sa hon , så vi får väl börja äta massa här hemma nu . Andreas har lovat han ska försöka hjälpa mig och påminna mig . Det är ju ganska bra för hälsan att äta regelbundet oavsett om man är gravid eller inte . Så det vore ju inte en dum idé att införa det här hemma . Vi kan ju om vi vill det har vi bevis på. :)

Vi åkte & köpte oss en god frukost , och sen åkte vi hem och tuggade i oss det ! :) som sagt , JAG ÄLSKAR ATT ÄTA FRUKOST TILLSAMMANS ..

Vi ska strax åka in till Kalmar , om en halv timme ungefär . Jag hade egentligen tänkt att vila en stund innan dess , men det blir nog inte så . Andreas & jag spelar lite tvspel . JAg ska försöka hinna sminka mig lite också . Har fått ett konstigt rött märke på kinden , vet inte vart det kommer ifrån , eller när det kom riktigt . Men fult är det iaf ..

Nu kommer Jensen och vi ska väl åka strax , måste hinna , måste hinna !



4 st tycker till:

annica sa...

måste äta ordentligt gumman!!!!!!!
hihi du e som mig jag älskar oxå att äta frukost tillsammans!!

16 år och gravid! sa...

Hejhej! Du är med på min "Ung och gravid" - lista. Jag har gjort om listan nu, du hittar inlägget här: http://elinzollet.blogg.se/2009/july/unga-och-gravida.html

Gå gärna och och kolla så din information stämmer, om inte så säg till! :).

emelie sa...

du måste äta ordentligt ;-)

Anonym sa...

hej! ja tänkte i fall du kanske kunde hjälpa mig med min blogg någon dag? :) /pixxiedixxie.blogspot.com