torsdag 30 juli 2009

Morrn morrn

Godmorgon alla fina läsare .
Jag har varit lite dryg de senaste dagarna , jag kan tro att min blogg känts lite tom och tråkig ,, det är väl delvis för att jag har haft väldigt mycket att göra , och dessutom är jag väldigt väldigt trött . Jag är trött om morgonen , jag är trött om kvällen , och ganska trött resten av tiden på dygnet också . Jag antar att det är så emellanåt , och definitivt när man är gravid.

Jag har som vanligt mina bekymmer med ryggen , lite värk i magen & huvudvärken har börjat komma tillbaka :S Det är lagom lustigt tycker jag , det går ju faktiskt bättre med måltiderna nu tycker jag , eller inbillar jag mig bara ? kanske , kanske inte !

Stolt är jag iaf att barnrummet är så gott som färdigt , nu ska bara sovrummet bli klart också , sen får bebisen komma precis när som helst , och då hoppas jag den kommer snart . För det börjar bli lite jobbigt nu , och jag har ganska mycket hormonella rubbningar kan jag nog säga , jag gråter , blir arg & är glad om vart annat , och det känns som att jag håller på att delas i två personligheter . Jaa , jag känner mig ganska schizofren emellanåt .

Just nu sitter jag & väntar på att mitt upphällda kaffe ska svalna litegrann , så jag kan ta & dricka upp det , jag hoppas därmed att jag kommer bli lite piggare & kanske till och med gladare . Idag ska jag & älskling fortsätta med sovrummet , och jag hoppas så innerligt att vi snart blir klara . Tror jag ska förmå mig & handla från Jotex , för nu vill jag ha nya gardiner , till sovrummet & lite annat smått och gott , vi får väl se vad det blir av det där .

Håller på att tvätta upp barnkläder och våra kläder också , det är en hel del tvätt & det måste göras . Vi får hoppas det går fort & att jag snart är klar med det , torktumlaren får gå lite idag tror jag , så vi kan få bort all smutstvätt , och få in det mesta av bebiskläderna i lådorna .

Nu ska jag dricka mitt kaffe & läsa ett par sidor ur boken , sen blir det håll igång .
Andreas vilar en stund nu på morgonen , och då får väl jag också passa på & samla kraft , om jag inte glömt bort hur man gör ..

1 st tycker till:

Emelie sa...

Man ska väl inte torktumla bebisen kläder och sånt?? :O