tisdag 22 september 2009

Bör kontakta media ..

Herr / Fru anonym bör nog kontakta media eller någon form av forskare eller något . Hon/han verkar sitta inne på information som bör komma fram . En bebis är alltså inte tillräckligt mogen att komma ut efter 40 veckor , en graviditet ska alltså vara längre .Något helt nytt , för vad jag har förstått det som så verkar de flesta gå i 40 veckor & det tycks vara normalt . Det tycks komma ut en fullt mogen baby efter 40 veckor.
Det verkar ju till att det är en kvinna som kommenterar anonymt , eftersom en man inte kan vara gravid , ELLER ?
och denna person tycks ju varit gravid en hel del gånger & gått mer än 40 veckor med barnet i magen också. Ja vad vet jag ?

Vill ställa en fråga till mrs/mr graviditets-allvetare , varför sätter man igång en förlossning vid vecka 42 om den inte kommit ut av sig självt ? Den är ju inte mogen om den inte kommit ut av sig självt , alltså tvingas den ut av igångsättningen på förlossningen också . Borde inte det vara tjänstefel , om nu lilla bebisen måste stanna ännu längre & växa till sig ännu mer .

Jag väntar mig härliga rubriker i morgondagens tidning ! Gör inte ni andra det ?

Nu ska jag gå & ta en matsked olivolja till och tvinga ut min bebis ännu mer !

9 st tycker till:

annica sa...

hihihihi go girl go girl. håller tummen att bebis inte gillar olivolja och kommer ut.
kram

Bibbi sa...

Haha....man ska inte reta upp gravida kvinnor,för då hugger dom!!
Tänk på det alla Anonyma!!!!! *asg*

Marina sa...

hahaha! alltid lika klockren jennie! lovely!

Bibbi sa...

Japp, dom kan nypa till ordentligt också.....Moahaha........

Liw sa...

Haha:) Vad ska man säga, det finns nog lika många tips kring att få igång en förlossning som det finns förlossningar :)

Nu sista delen av idol, sen ska jag läsa vad den "anonyma " skrivit för tok...

kram kram

fabulousangeliqa sa...

men haha, palla.. :) detta är ju inte att "tvinga" ut bebisne fast att den inte är färdigbakad! tro mej, är han inte redo så väntar han tills han är det.
Men ett litet simpelt tips kan man ju testa utan att någon behöver attackera? Förstår mej inte på folk som spiller ut hjärnceller över sånt som de inte har med att göra/ej kan påverka! SPARA DE CELLERNA NI HAR KVAR, de kan vara bra att ha i framtiden, särskilt om de har tänkt att skaffa barn.. DET är ett tips!

CYANESSA sa...

Tack snälla rara för det du skrev om min luggklippning hehe. glad jag blev!

Jamen verkligen!! Vilken mestönt som inte ens kan stå för vem det är. jag skulle också tro att det är någon man känner. Vad har man annars för "glädje" av att skriova skitfåniga kommentarer somd els ingen annan håller med om, o dels som du inte bryr dig det minsta om?! Jag tror nog du har viktigare saker att lägga tankarna på än den där fjanten :) Måste vara en väldigt liten o patetisk människa. Får lust att dra den i örat!

Åh vad snäll du är. Gud vad jag önskar att vi bodde närmre ibland. Du är så genomgo.
Much love to you too underbara människa!

kramar!

Tova sa...

Hehe jaa exakt, jag håller verkligen med dig. Under graviditeten blir det nog mer och mer så att man fokuserar på det viktiga. Min första tanke när jag blev gravid var liksom "ohh nej, jag kommer aaldrig klara av att föda!!", men nu ser jag nästan fram emot det! en spännande utmaning och självklart vill man ju möta den lilla bebisen som man lärt känna i sin mage.
Hur mår du ikväll, nån bebbe på gång ännu? ;)

maalin sa...

snälla, du är ju inte i vecka 25 och försöker få ut din bebis. Den är ju mer eller mindre mogen lixom. Dessutom borde anonym veta att det kan vara farligt för bebisen att stanna inne för länge och därför sätter dom igång de hela. tänk om den skulle få vänta till vecka 52 ?? Farligt... suck suck. Hoppas din lille sötnos vill komma ut snart så anonym kan reta någon annan!