torsdag 24 september 2009

Nykterhetens dag ..

Ägna en liten tanke åt de som förlorat någon pga av alkoholen .


• Det sker mer än två begravningar varje vecka året runt på grund av alkohol i trafiken
Fler killar än tjejer kör på fyllan.
Varje vecka dör 2 personer i alkoholrelaterade
trafikolyckor.
Varje år dör 125 personer i alkoholrelaterade trafikolyckor
• En av åtta tjejer mellan 18-19 år åker med en alkohol-
påverkad bilförare någon gång under ett år.
Mer än var tredje ung förare som dödas i trafiken
är onykter.
Hälften av singelolyckorna med dödlig utgång är
alkoholrelaterade
Var tredje dödad mopedist är onykter
Nästan 75 % av motorfordonsförare i åldern 15- 24 år
som omkommit i singelolyckor är påverkade av alkohol.
• Minst åtta av tio omkomna snöskoterförare är
alkoholpåverkade

( texten hämtad på www.vv.se/ddd )



5 st tycker till:

Bibbi sa...

Usch, ja det är sant, tyvärr så är det mest oskyldiga människor som kommer i vägen för deras framfart.

Puss på dej ,Gurkan.
ps. Hoppas ni hade det trevligt igår.=))

Marlene sa...

Jag vet, de är jätte svåra. Men ska in till blomsteraffären där den är köpt och få råd och så! :) Kram

maalin sa...

Det är hemskt :( mycket onödigt...

Förlåt att jag skickade de där smset igår, kände mig dum! puss

Liw sa...

God morgon gumman!

Nu är du "sen" så nu tror jag per automatik att det är en bebis på G... Don´t trick me! :P

Kram kram

Liw sa...

Förstår det gumman, men du vet, ut ska den frågan är inte om utan när...

Duktig du har varit, vet inte om jag skulle klara det de där dagarna då allt känns piss. Ska fundera lite över vad jag vill ha i den där väskan först och främst, sen så kommer jag nog plocka med den när jag blir "arbetslös" är först då Ärtis får titta ut ju :)

kram kram