söndag 27 september 2009

Pizzan är i magen .. och en hel del tankar flyger runt ..

& jag är proppmätt . Det var sjukt gott med hemmalagad pizza en sånhär härlig söndag . Det blåser ute & är ganska ruggigt faktiskt , en typisk höstdag . Men faktiskt en väldigt härlig dag trots allt . Jag vet inte men jag har lite positivare inställning helt & hållet till hösten detta året . Det är kanske inte så konstigt ihikhik

Ebbas idé har hon framfört till mig , och jag har så många gånger tänkt på det hon nämde . Jag har tänkt på det väldigt väldigt mycket , redan från början sa jag det . Men sen när jag räknade på det så skulle det bli alldeles för mycket över tiden . Men nej , det blir det inte . Vi tror det blir den 3 oktober , & det är nästa lördag . Nästa lördag har jag gått 41+5 , alltså så gott som två veckors över tiden . Det känns lite väl drygt & vänta i ännu en vecka . Men jag börjar tro mer & mer på just det datumet . Anledningen till att vi tro den 3 oktober är för att vi förlorade en väldigt fin människa då , din dödsdag blir en väldigt fin människas födelsedag. Jag är kanske konstig som tänker så , fast jag tror ju lite på det övernaturliga , så för mig skulle det inte alls vara helt otroligt. Det återstår att se .
Vi saknar dig väldigt mycket , och hade mer än gärna hellre haft dig här på jorden så att du fick träffa vårt lilla knyte som snart kommer att förgylla vår tillvaro . Det gör ont att veta att du missar det , och hur mycket du faktiskt missat på det året du varit borta . Det är ganska skrämmande att det är ett helt år sen du försvann , ETT helt ÅR . Tiden går väldigt fort & det känns som det var igår vi stod där & tände ljusen för dig . Det känns som att det var alldeles nyss du var här , när vi drack öl tillsammans & skojjade & njöt av livet . Det känns som alldeles igår . Men det var det inte , och vi håller oss kvar vid de fina minnena . Vi har bara fina minnen med dig , det var alltid skratt & glädje när man var i närheten av dig . Man kunde inte vara annat än glad.
Vi saknar dej vännen , hoppas du har det bra där uppe! ros

Ett annat datum som också skulle kunna bli vårt lilla knytes födelsedag är dagen då min morbror föddes . Den 1 oktober , det är på onsdag . Han stod mig väldigt nära hjärtat , han var en underbar människa . Han försvann ifrån oss för två år sen , och det gjorde mig oerhört ont & det tog mycket lång tid innan jag verkligen kom över den allra första sorgen . Det gör mig fortfarande ont & veta att du aldrig kommer tillbaka , men jag vet att du finns med oss . Det är jag kraftigt övertygad om , och jag tror faktiskt att din födelsedag skulle kunna bli vårt lilla knytes födelsedag ! Jag önskar ju såklart att du hellre skulle varit här nere hos oss , och fått träffa den lill* .
Det som hänt då du inte varit här har förmodligen fått dig att vända dig i graven.
Vi saknar dej Lasse , vi saknar dig något otroligt mycket ! Jag ser fortfarande ditt leende bakom den där mustachen & för att inte tala om dina visdomsord ! Du hade alltid rätt , du var alltid så klok . Jag är säker på att det mesta hade varit lite lättare med dina kloka ord & dina lösningar på allt . Du var en så otroligt fin människa .

6 st tycker till:

Liw sa...

En fin tanke att en människas död blir en annans födsel :)

kram gumman!

Emily sa...

Ananas på pizzan? Isåfall ska du se att det sätter igång inatt! :-)

maalin sa...

<3 saknar oxå honom...
Förresten så fyller min Lucas år den 1 oktober så jag lär inte glömma om de blir då. men det blir nog innan :) *blink* ;)!

CYANESSA sa...

åh.. min morbror som jag berättade om hette också Lasse :/ Vilket kusligt sammanträffande, igen.

Vackert skrivet.

Kramar

Bibbi sa...

Usch, vad jag saknar honom...
men nu ska vi fälla tårar av lycka istället, vi ska ju få en bebbe!!!!

Hanna sa...

Håller tummarna för att det blir den 3e oktober :)
skriv gärna tillbaka när bebisen valt att komma till världen på riktigt :)