lördag 28 november 2009

Vardagslyx

För ett tag sen när jag var hos Agge lånade jag hennes dusch & fick därmed också låna hennes frisörshampoo som jag också sett reklam om på tv:n . Det luktade sådär frisörigt & var superbra tyckte jag . Så idag när vi äntligen kom till City Gross (blir inte så ofta man är där) så köpte jag ett shampoo & ett balsam, de kostar runt 100kr/st och flaskan är på 900ml . Det varar länge & blir inte så jättedyrt egentligen . Det är verkligen värt det , & jag som nybliven mamma behöver nog ha något som får mig att känna mig extra fin , visst ? TREsemmé heter märket .
Bilden är lånad från google / www.ericnewsom.com

Innan vi var & handlade var vi hos min farmor , vi fick middag där . Biff & kyckling med potatis & sås till . Underbart gott , jag trodde jag skulle äta ihjäl mig minsann . Det är s underbart gott med farmors mat & mormors också förtåss . Jag vet inte vad de äldre gör för att få till det sådär gammaldags & gottigt . Andreasär ju en stjärna på att laga "modernare" mat , han är en riktig klippa min kärlek .

På City Gross hittade jag min älskade Vanilla Coke också , mumsigt var det ! & så köpte jag den nya marabou-chokladen , "VINTER" . Jag hoppas den är god , och jag ska bestämt testa den imorgon. Ikväll orkar jag inte pilla i mig en bit till , ingenting !

Jag ska försöka komma isäng måttlig tid (alltså snart) så jag kan stiga upp med papi imorgon & plocka lite här . Det kunde ju vara trevligt om han fick lite sällskap på morgonen . Annars har ju Andreas , jag , Vidar & Gere haft som vana att sova till typ 1 eller nått , jag vet helt knäppt . Idag sov Andreas till 20 över 2 , stråt vassare än mig såklart . hihi . Fast vi var faktiskt uppe vid åtta och käkade frukost men somnade om efter den .

Nähe , nu får det minsann bli att kika runt lite i bloggarna , vänta till Vidar vaknar för nästa måltid & då förpassar vi oss nog in i sängen & så får det bli att läsa lite skulle jag tro , Jag läser ju fortfarande "flickan som lekte med elden" Det går sakta men säkert , haha ! Snigelfart ja !

Hejsvejs syns imorgon hörrni !
Har ni fler tips på vardagslyx kanske ? Hojta till med en kommentar isåfall .


Tjeniiiixen !






0 st tycker till: